Την πιθανότητα ο πιλότος του μοιραίου Boeing να εμπλέκεται στην εξαφάνιση του αεροσκάφους και να έκανε ο ίδιος την αεροπειρατεία ως ένδειξη μιας παράξενης πολιτικής διαμαρτυρίας, εξετάζει η αστυνομία της Μαλαισίας. Σύμφωνα με δημοσίευμα της κυριακάτικης Daily Mail, ο πιλότος Ahmad Shah Zaharie ήταν ένας φανατικός υποστηρικτής του ηγέτη της αντιπολίτευσης της Μαλαισίας, Ανβάρ Ιμπραήμ, ενώ λίγες ώρες πριν τη μοιραία πτήση είχε παρευρεθεί σε μια αμφιλεγόμενη δίκη όπου ο Ιμπραήμ φυλακίστηκε για πέντε χρόνια. Όπως αναφέρει το “Έθνος”, οι ακτιβιστές λένε ότι ο συγκεκριμένος πολιτικός, που είναι βασικός αντίπαλος του κυβερνώντος κόμματος της Μαλαισίας, ήταν το θύμα μιας μακροχρόνιας εκστρατείας δυσφήμησης και είχε αντιμετωπίσει χαλκευμένες κατηγορίες.
Οι αστυνομικές πηγές επιβεβαίωσαν πως ο Shah ήταν φανατικός πολιτικός ακτιβιστής και φοβούνται πως η δικαστική απόφαση τον αναστάτωσε. Σε αυτήν την ψυχολογική κατάσταση, μετά από επτά ώρες από την καταδίκη του ηγέτη της αντιπολίτευσης, πήρε τον έλεγχο του Boeing 777 από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο, αναφέρει το δημοσίευμα. Χθες, η αστυνομία της Μαλαισίας, έψαξε το σπίτι του στο πολυτελές προάστιο της Κουάλα Λουμπούρ, όπου είχε εγκαταστήσει έναν προσομοιωτή πτήσης. Επιβεβαιώνοντας τους φόβους, ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας Νατζίμπ Ραζάκ ανακοίνωσε το Σάββατο πως η πτήση MH370 είχε εκτραπεί σκόπιμα από την πορεία της όταν απενεργοποιήθηκαν τα συστήματα επικοινωνίας. Δήλωσε επίσης [ως κατευθύνθηκε δυτικά από την ακτή της Μαλαισίας και μπορούσε να πετάξει για άλλες επτά ώρες με τα αποθέματα καυσίμων που διέθετε.
Παρόλο που δεν είναι ακόμη σαφές πού βρίσκεται το αεροσκάφος, ο Ράζακ δήλωσε πως τα πιο πρόσφατα δορυφορικά δεδομένα δείχνουν πως το αεροπλάνο θα μπορούσε να πετάξει σε δύο πιθανούς αεροδιαδρόμους. Η αναζήτηση, με τη συμμετοχή 43 πλοίων και 58 αεροσκαφών από 15 χώρες, έχει μεταπηδήσει πλέον από τη θάλασσα της Νότιας Κίνας στον κόλπο της Βεγγάλης στον Ινδικό Ωκεανό. Ο πρώτος είναι προς τα βόρεια έως το Καζακστάν και το Τουρκμενιστάν στην Κεντρική Ασία και ο δεύτερος προς το νότιο Ινδικό Ωκεανό. Ειδικοί ανέφεραν ότι αν το αεροπλάνο προσπάθησε να κάνει τη βόρεια διαδρομή, είναι εξαιρετικά απίθανο ότι θα μπορούσε να ταξιδέψει μέσα από τον ινδικό εναέριο χώρο και πάνω από χώρες όπως το Αφγανιστάν και το Πακιστάν όπου είναι διάσπαρτες από στρατιωτικά ραντάρ. Σε μια άλλη δραματική τροπή, Ινδοί αξιωματούχοι ανέστειλαν τις έρευνές τους αναμένοντας οδηγίες από τις αρχές της Μαλαισίας. Στο μεταξύ, σύμφωνα με έναν χάρτη που καταρτίστηκε από τον αμερικανικό ραδιοφωνικό σταθμό WNYC, υπάρχουν 634 σημεία που θα μπορούσε να προσγειωθεί το μοιραίο αεροσκάφος, από την Αυστραλία έως τις Μαλδίβες, αλλά και μέχρι το Πακιστάν.