Τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να εγκαταστήσουν συγκεκριμένο αριθμό σταθμών φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων και εναλλακτικών καυσίμων κίνησης έως το 2020, σύμφωνα με ψήφισμα οδηγίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Η Γερμανία έθεσε ως στόχο την εγκατάσταση 86.000 τέτοιων σταθμών, η Ιταλία 72.000, ενώ η Βρετανία σχεδιάζει την τοποθέτηση τουλάχιστον 70.000 σημείων, στο πλαίσιο των προσπαθειών να μειωθεί η εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και να περιοριστούν κατά 60% οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές έως τα μέσα του αιώνα.
Οι χώρες με δίκτυα καυσίμου υδρογόνου θα πρέπει να εγκαταστήσουν τέτοιους σταθμούς, ώστε η μεταξύ τους απόσταση να μην ξεπερνά τα 300 χιλιόμετρα, ενώ η απόσταση για σημεία ανεφοδιασμού με συμπιεσμένο φυσικό αέριο ορίστηκε στα 100 χλμ. Για φορτηγά και άλλα βαρέα οχήματα, η απόσταση ανάμεσα σε δύο σταθμούς καυσίμου υδρογόνου δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 400 χλμ.
Όσα κράτη-μέλη δεν διαθέτουν σημεία ανεφοδιασμού καυσίμου υδρογόνου θα πρέπει να τοποθετήσουν συγκεκριμένο αριθμό έως το τέλος του 2030, με εν μέρει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
«Είμαι πολύ ικανοποιημένος από τη θετική ψήφο, που ενισχύει τις προτάσεις μας, ειδικά σε ό,τι αφορά την ελάχιστη κάλυψη, καθώς και την πληροφόρηση των καταναλωτών και την πτυχή της καινοτομίας», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιος για τις μεταφορές, Σιμ Κάλας.
«Είμαι αισιόδοξος ότι φιλόδοξα μέτρα θα υιοθετηθούν σύντομα προς όφελος των πολιτών της ΕΕ και της βιομηχανίας», συμπλήρωσε.
Οι εθελοντικές δράσεις “από καρδιάς” της Mondelez υποστηρίζουν την ΜΚΟ PRAKSIS