Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης
Τελειωμό δεν έχουν τα προβλήματα για τους οδικούς άξονες. Ένας ακόμη αυτοκινητόδρομος “παγώνει” και μπαίνει σε κατάσταση αβεβαιότητας. Πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία ο οποίος πάντως δεν περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα επισκέψεων που κάνει την Πέμπτη ο Μ. Χρυσοχοίδης στη Δυτική Ελλάδα.
Το πρόβλημα στον οδικό άξονα που θα συνδέει την Ιόνια Οδό με τη Πρέβεζα και τη Λευκάδα αφορά στην κήρυξη ως προσωρινώς έκπτωτης της κοινοπραξίας ΑΕΓΕΚ-ΙΟΝΙΟΣ, λόγω των οικονομικών προβλημάτων που οδήγησαν σε πολλές καθυστερήσεις και οι οποίες τίναξαν τα χρονοδιαγράμματα στον αέρα. Πολύ σημαντικό πρόβλημα πάντως παραμένουν και οι απαλλοτριώσεις που προχωράν με βραδείς ρυθμούς. Οι εργασίες πλέον έχουν σταματήσει. Το έργο ξεκίνησε το 2010 και προβλεπόταν ότι θα ολοκληρωθεί έως το 2013. Τώρα στην καλύτερη των περιπτώσεων υπολογίζεται ότι το έργο θα μπορεί να είναι έτοιμο όχι πριν τα μέσα του 2015. Μάλιστα, ειναι η δεύτερη φορά που κηρύσσεται έκπτωτος εργολήπτης αφού το ίδιο συνέβη και στην Μηχανική που συμμετείχε στο σχήμα πριν την ΑΕΓΕΚ.
Αυτό που συζητείται πλέον ως λύση είναι η αντικατάσταση της ΑΕΓΕΚ με την ΑΚΤΩΡ, στον έλεγχο της οποίας βρίσκεται η πρώτη εδώ και καιρό.
Το έργο πάντως δεν θα επισκεφτεί ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοίδης που την Πέμπτη θα βρίσκεται πολύ κοντά και θα επιθεωρεί την Ιόνια Οδό καθώς και έργα στη Πάτρα, προκειμένου να επικοινωνήσει το γεγονός ότι τα εργοτάξια έχουν μπει ξανά σε λειτουργία μετά την αναθεώρηση των συμβάσεων που αύξησαν κατά πολύ την οικονομική συμβολή των δημοσίων ταμείων τα οποία πλέον δεν θα εισπράττουν κανένα μέρος από τα διόδια.