Σε ενάμιση χρόνο από σήμερα, τον Αύγουστο του 2005, θα δοθεί στη κυκλοφορία ο νέος αυτοκινητόδρομος στα Τέμπη, ο οποίος συμπεριλαμβάνει τρεις σήραγγες η μια εκ των οποίων είναι και η μεγαλύτερη των Βαλκανίων.
Τα έργα επισκέφτηκαν την Τετάρτη ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ο επικεφαλής της task force, Χορστ Ράιχενμπαχ.
Μέχρι σήμερα, έχει υλοποιηθεί το 77% του έργου και έχουν δαπανηθεί 770 εκ. ευρώ απο το 1,1 δισ. ευρώ του συνολικού προυπολογισμού. To συνολικό μήκος των έργων φτάνει στα 24 χλμ. Οι τρεις σήραγγες που κατασκευάζονται έχουν μήκος 6 χλμ, 2 χλμ. και 2,8 χλμ. η κάθε μια.
Μέσα στις σήραγγες ανά 300 μέτρα υπάρχουν υπάρχει σήραγγα που οδηγούν σε ασφαλή έξοδο ενώ κάθε 900 μέτρα θα υπάρχει έξοδος για τα οχήματα εκτάκτου ανάγκης. Ακόμη περιλαμβάνονται 20 γέφυρες συνολικού μήκους 24 χλμ.
Πρόκειται για ένα σπουδαίο τεχνικό έργο καθώς κατασκευάζεται σε εξαιρετικά προβληματικά εδάφη.
Να σημειωθεί ότι η νέα διέλευση Τεμπών κατασκευάζεται ως αμιγώς δημόσιο έργο, δηλαδή χρηματοδοτείται αποκλειστικά απο δημόσιους και κοινοτικούς πόρους και μετά την ολοκλήρωση του θα δοθεί στην ιδιωτική κοινοπραξία “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου” που διαχειρίζεται τον άξονα του ΠΑΘΕ, απο τον Μαλιακό ως την Εγνατία και στην οποία leader ειναι η γερμανική εταιρεία Hochtief η οποία διαχειρίζεται ήδη το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Στην κοινοπραξία συμμετέχουν ακόμη, όλες οι μεγάλες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες και συγκεκριμένα η Ελάκτωρ, η JP ΑΒΑΞ και η ΓΕΚ καθώς και η ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ, ενώ ποσοστό διαθέτει κι ο γαλλικός κολοσσός της Vinci που μαζί με την Ελάκτωρ κατασκεύασε την Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.