Πέρα από το τομέα της υγείας, η επιδημία του κορωναϊού φαίνεται να επηρεάζει και την κινεζική οικονομία. Το κύμα της επιδημίας έχει προκαλέσει αλυσιδωτές οικονομικές αντιδράσεις στην οικονομία της Κίνας και εν γένει την παγκόσμια οικονομία.
Πιο συγκεκριμένα, εξαιτίας του κορωναϊού πολλές επιχειρήσεις είναι κλειστές με αποτέλεσμα νευραλγικοί τομείς της κινεζικής οικονομίας να είναι παροπλισμένοι. Για παράδειγμα, ασιατικές και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν ελλείμματα στα ανταλλακτικά, ενώ οι αμερικανικές εταιρείες ετοιμάζονται για απρόβλεπτες αναταράξεις.
Με βάση τα παραπάνω ξεκινά να ασθμαίνει η κινεζική οικονομία, ενώ από ότι φαίνεται αυτό θα διαρκέσει για ορισμένους μήνες ακόμα και αν η επιδημία τεθεί υπό έλεγχο. Οι επιπτώσεις της κινεζικής επιδημίας πιθανώς θα προκαλέσουν τη συρρίκνωση της παγκόσμιας οικονομίας για πρώτη φορά μετά από την παγκόσμια οικονομική κρίση του 2009.
Οι συνέπειες της απομόνωσης της Κίνας έχουν προκαλέσει πολλά προβλήματα, με την αυτοκινητοβιομηχανία να δέχεται ισχυρό χτύπημα. Η Nissan έκλεισε προσωρινά ένα από τα εργοστάσιά της στην Ιαπωνία, αφού είχε έλλειψη από τα κινεζικά εξαρτήματα, μια εβδομάδα μετά την ίδρυση της Hyundai στη Νότια Κορέα. Η Fiat Chrysler προειδοποίησε ότι μπορεί να κλείσει ένα από τα ευρωπαϊκά της εργοστάσια. Ορισμένοι κατασκευαστές των ΗΠΑ ενδέχεται να αντιμετωπίσουν ελλείψεις εξαρτημάτων σε μία έως δύο εβδομάδες.
Μεταξύ των πρώτων απτών αποτελεσμάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι η μείωση του αριθμού των κινεζικών τουριστών. Οι επισκέπτες από την Κίνα αντιπροσωπεύουν μια προσοδοφόρα αγορά για αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες, ξενοδοχεία, λιανοπωλητές πολυτελείας και χώρους διασκέδασης, με μέση δαπάνη περίπου 6.500 δολαρίων ανά άτομο. Από τις 7 Φεβρουαρίου, ο αριθμός των επιβατών που πετούν μεταξύ Βόρειας Αμερικής και Κίνας ήταν 75% χαμηλότερος από το επίπεδο του περασμένου έτους .
Οι Κινέζοι αξιωματούχοι, εν τω μεταξύ, ανησυχούν όλο και περισσότερο ότι οι προσπάθειές τους να περιορίσουν τον ιό δημιουργούν πρόβλημα στην οικονομία. Πράγματι, η μάχη για περιορισμό της επιδημίας έφερε ένα μεγάλο μέρος της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας στον κόσμο σε στασιμότητα.
Η αναγκαστική παύση του εμπορίου από την κινεζική κυβέρνηση ήταν παρόμοια με οικονομικό εγκεφαλικό, μειώνοντας τη ροή των απαραίτητων ανταλλακτικών και υλικών σε εταιρείες σε όλο τον κόσμο. Και ακριβώς όπως με ένα εγκεφαλικό επεισόδιο, τα αποτελέσματα θα παραμείνουν για αρκετό καιρό, ακόμα και μετά την απομάκρυνση του κινδύνου της επιδημίας
Πέρα από την όλο και εκτεινόμενη έλλειψη σε ανταλλακτικά, ο κορωναϊός έχεις προκαλέσει την διακοπή της έρευνας και ανάπτυξης. Αυτό κατ’ επέκταση μπορεί να προκαλέσει προβλήματα τους κατασκευαστές ηλεκτρονικών ειδών όπως η Apple, η οποία βασίζεται στην Κίνα για τις μισές από τις 775 εγκαταστάσεις παγκόσμιας προμήθειας.
Τέλος, από ότι φαίνεται η κινεζική οικονομία των 14 τρις δολαρίων είναι μία αρκετά δύσκολη υπόθεση. Ήδη αξιωματούχοι προτείνουν στους υπαλλήλους να επιστρέψουν στην εργασία τους, ενώ οι υπάλληλοι ανησυχούν για πιθανό κίνδυνο μετάδοσης. Βάσει πληροφοριών από την Trivium το μερίδιο των επιχειρήσεων που έχουν ξεκινήσει να δουλεύει κανονικά κυμαίνεται από περίπου 26% στην κεντρική επαρχία Σιτσουάν έως σχεδόν 70% στη Σαγκάη.
Επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο μπορεί να υπάρξουν και στο τομέα της ναυτιλίας, καθώς σταδιακά μειώνονται οι ναυτιλιακές σε ορισμένες διαδρομές εκτός της Κίνας κατά ένα τέταρτο, παρά τους νέους διεθνείς κανονισμούς που τέθηκαν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου και απαιτούν τη χρήση καθαρότερων αλλά πιο δαπανηρών καυσίμων.