Μπορεί η τοποθέτηση αισθητήρων ραντάρ ή κάμερας σε αυτοκίνητα να βοηθήσει στην πρόληψη της κυκλοφοριακή συμφόρησης; Μια νέα έρευνα μας λέει πως ναι.
Όταν ένα αυτοκίνητο επιβραδύνει απότομα και απροσδόκητα, μπορεί να προκαλέσει μια αλυσιδωτή αντίδραση στα αυτοκίνητα πίσω του και να δημιουργήσει επιβράδυνση της κυκλοφορίας. Δεν χρειάζεται να υπάρχουν έργα ή κάποιο τρακάρισμα ώστε να διαταραχθεί η κυκλοφορία σε έναν αυτοκινητόδρομο αλλά ένας οδηγός που φρενάρει βιαστικά.
Αλλά ο καθηγητής Μπερχολντ Χορν του ΜΙΤ έχει αναπτύξει έναν αλγόριθμο που θεωρεί ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τα αυτοκίνητα για τη μείωση αυτού του είδους των κυκλοφοριακών προβλημάτων: τις καθυστερήσεις που δημιουργούνται από οδηγική αμέλεια και όχι από προφανείς ενόχους, όπως ατυχήματα ή συντήρηση οδικού δικτύου.
Χρησιμοποιώντας το σύστημα Χορν, πολλά αυτοκίνητα θα ανιχνεύουν την ταχύτητα και την απόσταση μεταξύ των αυτοκινήτων μπροστά και πίσω τους και στη συνέχεια θα ρυθμίζουν την ταχύτητά τους για να αποφευχθεί η απότομη πέδηση και να διατηρηθεί μια πιο σταθερή ταχύτητα. Ο Χορν αναφέρει ότι ένας οδηγός που φρενάρει απότομα μπορεί να έχει πολλές επιπτώσεις στα αυτοκίνητα πίσω τους, ακόμη και αν ο οδηγός φρέναρε μόνο για μια στιγμή.
Μια πλήρως αυτόνομη τεχνολογία για τα αυτοκίνητα είναι υπό ανάπτυξη στα πανεπιστήμια, τις εταιρείες αυτοκινήτων ακόμη και στην Google. Αλλά το σύστημα του Χορν δεν είναι μόνο για τα αυτοκίνητα του μακρινού μέλλοντος. Ο Χορν πιστεύει ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από τα υφιστάμενα οχήματα που έχουν ένα χαρακτηριστικό που ονομάζεται Adaptive Cruise Control, το οποίο βρίσκεται σε κάποια ακριβά αυτοκίνητα.
Τα αυτοκίνητα που διαθέτουν το εν λόγω σύστημα cruise control είναι εξοπλισμένα με αισθητήρες ραντάρ ή ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές στο μπροστινό μέρος του οχήματος. Εντοπίζουν κοντινά τους αυτοκίνητα και υπολογίζουν πόσο μακριά είναι και πόσο γρήγορα κινούνται. Εκτός από τη διατήρηση μιας προκαθορισμένης ταχύτητας, ένα αυτοκίνητο με προσαρμοζόμενο σύστημα cruise control προσαρμόζει αυτόματα το σύστημα πέδησης και επιτάχυνσης για να διατηρήσει μια ασφαλή απόσταση από τα αυτοκίνητα μπροστά του.