Σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, αρκεί να ανακαλύψει κανείς τα ανομολόγητα, ενστικτώδη και βαθιά καταχωνιασμένα συναισθήματα του συντρόφου για να προβλέψει πώς πραγματικά θα εξελιχθεί σε βάθος χρόνου ένας γάμος.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή ψυχολογίας Τζιμ Μακνάλτι του πολιτειακού πανεπιστημίου της Φλόριντα, παρακολούθησαν 135 νιόπαντρα ζευγάρια επί τέσσερα χρόνια και διαπίστωσαν ότι τα περισσότερα είχαν κρυφά συναισθήματα για τον σύντροφο και τη σχέση τους, τα οποία όμως είτε δεν είχαν την προθυμία, είτε την ικανότητα, να εκδηλώσουν φανερά. Αυτά όμως τα συναισθήματα που συχνά δεν εκφράζονται με λόγια είναι που μπορούν να προβλέψουν πώς θα εξελιχθεί μια σχέση ή ένας γάμος.
Οι Αμερικανοί ψυχολόγοι κατέγραφαν συνεχώς τη φανερή ικανοποίηση κάθε συντρόφου μέσω ερωτηματολογίων και τεστ, ενώ παράλληλα αξιολογούσαν τα κρυφά συναισθήματα των ζευγαριών. Όσο πιο θετικά ήταν αυτά τα κρυφά και ασυνείδητα συναισθήματα του ενός για τον άλλον, τόσο πιο ευτυχισμένος ήταν ο γάμος σε βάθος χρόνου. Αντίθετα, οι συνειδητές και ορατές συναισθηματικές αντιδράσεις ήταν σαφώς πιο παραπλανητικές για το πώς επρόκειτο να εξελιχθεί η σχέση.
Το «τεστ της αγάπης» βασίζεται στην υποσυνείδητη και αυτόματη θετική ή αρνητική αντίδραση κάθε συζύγου σε μια φωτογραφία του συντρόφου του. Στη συνέχεια, πρέπει ο καθένας να απαντήσει το συντομότερο δυνατό αν κάποιες λέξεις του φαίνονται θετικές ή αρνητικές. Οι απαντήσεις αυτές σε συνδυασμό με το πόσο γρήγορα δίνονται, επηρεάζονται από τα απόκρυφα αισθήματα που έχει κανείς. Αν αποκαλυφθεί κάποια αρνητική αντίδραση, τότε υπάρχουν αυξημένες πιθανότητες ένας γάμος να μην εξελιχθεί ευτυχισμένος.
Σε συνειδητό επίπεδο, οι δύο σύντροφοι συνήθως δηλώνουν ότι όλα πάνε καλά στη σχέση τους. Ωστόσο, το «τεστ της αγάπης» συχνά φέρνει στο φως μια άλλη πραγματικότητα, η οποία επιβεβαιώνεται με ένα διαζύγιο σε λίγα χρόνια.
«Όλοι θέλουν να πιστεύουν ότι έχουν μια καλή σχέση και μπορούν να πείσουν τους εαυτούς τους για αυτό. Όμως, οι ενστικτώδεις αντιδράσεις τους είναι πιο ενδεικτικές για το πώς νιώθουν άμεσα για τη σχέση τους», αναφέρει Αμερικανός ψυχολόγος.
Οι εθελοντικές δράσεις “από καρδιάς” της Mondelez υποστηρίζουν την ΜΚΟ PRAKSIS