Η καθιέρωση ανοιχτής γραμμής επικοινωνίας μεταξύ των κατά τόπους καταστημάτων της ΔΕΗ και των αρμοδίων υπηρεσιών των Δήμων προκειμένου να εντοπίζονται οι περιπτώσεις οικογενειών που πραγματικά δεν μπορούν να αποπληρώσουν το ρεύμα ώστε η ΔΕΗ να μην προχωρεί σε αποκοπή της ηλεκτροδότησης ή να επαναφέρει τη σύνδεση τους, αποφασίστηκε μετά τα τελευταία τραγικά περιστατικά.
Πάντως η ΔΕΗ έχει ήδη ανακοινώσει ότι έχει προχωρήσει σε πάνω από 1 εκατ. διακανονισμούς και σχεδόν 460.000 καταναλωτές έχουν ενταχθεί στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο. Με άλλα λόγια σχεδόν 2 εκατ. Ελλήνων πολιτών έχουν ηλεκτρικό ρεύμα με έκπτωση έως και 42% σε σχέση με τα υπόλοιπα νοικοκυριά υψηλότερου εισοδήματος». Παράλληλα η ΔΕΗ δεν προχωρεί σε καμία διακοπή ηλεκτροδότησης σε Ευάλωτους Καταναλωτές και Ευπαθείς Κοινωνικές ομάδες σε περιόδους βαρυχειμωνιάς, ή καύσωνα, ή κατά τη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων και του Πάσχα, όχι μόνο για τις ειδικές κατηγορίες καταναλωτών αλλά για το σύνολο των πελατών της.
Τέλος δεν υλοποιούνται διακοπές ρεύματος σε καταναλωτές που έχουν οποιαδήποτε είδους εξάρτηση από μηχανικά μέσα. Οι καταναλωτές προκειμένου να αξιοποιήσουν αυτές τις δυνατότητες είναι απαραίτητο να υποβάλουν αίτηση για ένταξη στο μητρώο ευάλωτων καταναλωτών στο τηλέφωνο 210 929800. Πρέπει να σημειωθεί ότι για τους ευάλωτους καταναλωτές κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού. Οι καταναλωτές μπορούν να καλούν το τηλεφωνικό κέντρο ΔΕΗ τηλ. 11770 (επιλογή 3), για το διακανονισμό της ληξιπρόθεσμης οφειλής τους.
Όλα αυτά είναι πάρα πολύ χρήσιμα και βεβαίως θα πρέπει να γίνουν για να ανακουφίσουν τους πολίτες. Όμως αυτό που κυρίως χρειάζεται η ελληνική κοινωνία είναι δουλειά και εισοδήματα. Τότε μόνο θα πάψει αυτομάτως να έχει ανάγκη από ειδικές ρυθμίσεις και προσωπικές παρεμβάσεις πρωθυπουργών και αντιπροέδρων για να ανακουφιστεί απ΄ τη φτώχεια.
Οι εθελοντικές δράσεις “από καρδιάς” της Mondelez υποστηρίζουν την ΜΚΟ PRAKSIS