Γράφει ο Δημήτρης Κονταράκης
Υπάρχουν πολλοί τρόποι διαφήμισης της επιχείρησης σας στο διαδίκτυο. Αφιερώνοντας λίγη ενέργεια και δημιουργικότητα, έχετε τη δυνατότητα να διαφημίσετε την επιχείρησή σας σε ευρεία κλίμακα, δίχως σημαντική οικονομική επιβάρυνση. Η χρήση πληρωμένων διαφημίσεων GoogleAdwords, η παρουσία σε δημοφιλή SocialMediaNetworks, μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ιστοσελίδων καταχωρίσεων, μπορεί να αυξήσει αισθητά την παρουσία σας και να συμβάλει στη δημιουργία επισκεψιμότητας για λογαριασμό της ιστοσελίδας σας. Μία αποτελεσματική και ρεαλιστική στρατηγική InternetMarketing οφείλει να λαμβάνει υπόψη όλες τις μεθόδους διαφήμισης, ώστε να αυξήσει την εξωστρέφεια μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο, την επισκεψιμότητα της και φυσικά τις πωλήσεις της.
1. Ξεκινήστε διαφημίσεις Google Adwords (πληρωμή ανά click). Ένας τρόπος για να αυξήσετε άμεσα την επισκεψιμότητα του e–shop ή της ιστοσελίδα σας είναι να τρέξετε καμπάνιες Google Adwords (Search, Display και Remarketing). Αυτός είναι πιθανότατα ο ταχύτερος τρόπος προώθησης της επιχείρησής σας, αλλά ίσως και ο πιο δαπανηρός απ’ όλους. Θα χρειαστεί επομένως να καταρτίσετε τον προϋπολογισμό σας προσεχτικά και να διασφαλίσετε ότι θα αντλήσετε το μέγιστο δυνατό κέρδος από κάθε πληρωμένη διαφήμιση.
2. Εγγραφείτε σε ιστοσελίδες καταχωρίσεων. Οι ιστοσελίδες καταχωρίσεων αποτελούν ουσιαστικά διαδικτυακές βάσεις δεδομένων που καθιστούν πολυάριθμες εταιρείες εύκολα προσβάσιμες και αναζητήσιμες. Υπάρχουν αρκετές κύριες ιστοσελίδες καταχωρίσεων που πιθανότατα εμφανίζονται υψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης από τη δική σας ιστοσελίδα. Εξαιτίας αυτού, είναι κομβικής σημασίας να μεγιστοποιήσετε την παρουσία σας σε αυτές της πολύ συχνής επισκεψιμότητας ιστοσελίδες. Πολλές εξ’ αυτών προσφέρουν δωρεάν εγγραφή και μπορούν να δημιουργήσουν μεγάλη επισκεψιμότητα για την ιστοσελίδα σας, άρα πρέπει να εκμεταλλευτείτε αυτό το γεγονός.
Παρατηρήστε ποιες ιστοσελίδες καταχώρισης έχουν τη μεγαλύτερη βαρύτητα στο πεδίο που δραστηριοποιείστε επαγγελματικά, κάνοντας απλώς ηλεκτρονική έρευνα και σημειώνοντας ποιες από αυτές εμφανίζονται ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.
3. Να έχετε ισχυρή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. (Social Media Networks), μια και έχουν καταστεί αναπόσπαστο στοιχείο της στρατηγικής Internet Marketing για τις περισσότερες επιχειρήσεις σήμερα. Για μία επιχείρηση παίζουν πια ακόμη πιο σημαντικό ρόλο λαμβάνοντας υπόψη την ικανότητά τους να συνδέουν απευθείας τα προϊόντα και τις προσφορές με την ιστοσελίδα σας, καθώς και να επικοινωνούν άμεσα με μεγάλο αριθμό ανθρώπων πιο γρήγορα και αποτελεσματικά. Δημιουργήστε λοιπόν μια δυναμική παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από το Facebook και το Twitter. Βεβαιωθείτε ότι έχετε ισχυρή παρουσία και μία σαφή σελίδα με συνδέσμους-links προς τα προϊόντα σας.
- Θα χρειαστεί να ποστάρετε τακτικά ώστε να διατηρήσετε ζωηρό το ενδιαφέρον και γενικά να είστε ενεργοί, να κάνετε like σε διάφορα άλλα fanpage ώστε το e–shop σας ή ιστοσελίδα σας να έχουν συχνή παρουσία σε πολλά Posts στο Facebook.
- Να ποστάρετε συνδέσμους-links με νέα προϊόντα και ειδικές προσφορές σε τακτική βάση και να αλληλεπιδράτε με τους πελάτες σας.
- Χρησιμοποιήστε πληρωμένες διαφημίσεις (Facebook Ads) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook). Αυτό μπορεί να είναι πιο οικονομικό και άμεσο σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους διαφήμισης μια και μπορείτε να στοχεύσετε βάσει ηλικίας, φύλου, ενδιαφερόντων και περιοχής. Οποιαδήποτε Facebook διαφήμιση, χρειάζεται να είναι περιεκτική και ελκυστική, καθώς και να οδηγεί τον πελάτη σε μία καλή σελίδα προσγείωσης landing page) του e–shop σας ή της ιστοσελίδας σας.
4. Δημιουργήστε ένα blog. Η διατήρηση ενός περιποιημένου και ενημερωμένου blog μπορεί να αποτελέσει έναν έξυπνο τρόπο να προωθήσετε τα προϊόντα ή υπηρεσίες σας δίνοντας χρήσιμες συμβουλές π.χ. για το πως καθαρίζουμε τα αθλητικά παπούτσια (αν πουλάτε αθλητικά είδη), ποια μέρη να επισκεφθείτε στο Ναύπλιο (αν έχετε ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενα δωμάτια). Με αυτόν τον τρόπο εδραιώνετε τον εαυτό σας ως μια αξιόπιστη πηγή πληροφοριών σχετικά με προϊόντα και τις υπηρεσίες στην αγορά που δραστηριοποιήστε με αποτέλεσμα να σας εμπιστεύονται οι αναγνώστες σας και οι μελλοντικοί πελάτες σας. Και όχι μόνο αυτό, καθώς το blog δίνει την ευκαιρία να προωθήσετε την επιχείρησή σας δίχως να πληρώνετε για διαφήμιση. Μην το παρακάνετε ωστόσο με τις προωθητικές ενέργειες, βεβαιωθείτε όμως ότι θα συμπεριλάβετε ένα σύνδεσμο (link) προς την ιστοσελίδα ή το e–shop σας σε κάθε ποστάρισμα. Να θυμάστε πως για να ενθαρρύνετε τους άλλους να διαβάσουν το blog σας, το περιεχόμενό του πρέπει να είναι καλογραμμένο, πληροφοριακό και ενδιαφέρον.
- Προωθήστε το blog σας μέσω των Social Media Networks και θεωρήστε το ως βασικό κομμάτι της στρατηγικής Internet Marketing που ακολουθείτε στο διαδίκτυο.