Προς υπογραφή είναι πλέον η σύμβαση για 100 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου μήκους 18 μέτρων ενώ δεν φαίνεται πως αργεί και η σύμβαση για άλλα 200 λεωφορεία 12 μέτρων. Όπως ενημέρωσε από το βήμα του 7ου Συνεδρίου Ecomobility η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, η σύμβαση εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Αυτό σημαίνει πως πλέον είμαστε στην τελική ευθεία για την υπογραφή της σύμβασης προμήθειας 100 λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VΙ.
Τα επόμενα βήματα είναι να γίνει η παρουσίαση της σύμβασης στη Βουλή των Ελλήνων τις επόμενες εβδομάδες και τελικά η υπογραφή της σύμβασης που υπολογίζεται μέσα στο επόμενο δίμηνο.
Η εταιρεία που αναλαμβάνει να τα προμηθεύσει είναι η IVECO. Την IVECO εκπροσωπεί στην Ελλάδα η Π.Κοντέλλης ΑΕ. Τα λεωφορεία θα είναι αρθρωτα 18 μέτρων και το κόστος τους έχει προϋπολογιστεί σε 53,32 εκατ. ευρώ. Η προμήθεια των οχημάτων αν και μέσω του διαγωνισμού προβλέπεται εντός περίπου 1,5 έτους μπορεί να μειωθεί όπως αντίστοιχα έγινε και με τα ηλεκτρικά λεωφορεία.
Τα 100 αρθρωτά λεωφορεία φυσικού αερίου θα ενταχθούν στον στόλο της ΟΣΥ και θα βοηθήσουν στον εκσυγχρονισμό που γερασμένου στόλου. Μετά με τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία (από τα 250 προβλέπονται και 110 για Θεσσαλονίκη) είναι η δεύτερη προσθήκη.
Επιπλέον 200 λεωφορεία φυσικού αερίου
Παράλληλα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά ακόμα ένα τμήμα διαγωνισμού για 200 λεωφορεία φυσικού αερίου με μήκος 12 μέτρα. Η εταιρεία Industria Italiana Autobus S.P.A (ΙΤΑ) είναι η εταιρεία που θα αναλάβει την προμήθεια των οχημάτων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI. Η σύμβαση για τα 200 λεωφορεία βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση.
Αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις η υπογραφή της σύμβασης θα πραγματοποιηθεί επίσης στο επόμενο δίμηνο-τρίμηνο. Όπως έχει προγραμματιστεί και αυτά τα οχήματα θα ενταχθούν στον στόλο της ΟΣΥ.
Συνολικά η ΟΣΥ θα αποκτήσει σταδιακά μέσω αυτών των τριών διαγωνισμών 440 λεωφορεία που θα συμβάλλουν δραστικά στην βελτίωση της ποιότητας της μετακίνησης των επιβατών στο πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας. Θα μειωθεί επίσης δραστικά και ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων ενώ αναμένεται να επιφέρει και οικονομία κλίμακας στην ΟΣΥ λόγω της κατανάλωσης ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου σε σχέση με το πετρέλαιο.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όπως έχει εξαγγελθεί, προγραμματίζει επίσης εντός του έτους (πιθανότατα μέχρι το καλοκαίρι) την προκήρυξη δεύτερου διαγωνισμού προμήθειας 750 νέων αστικών λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης υπολογίζεται εντός του πρώτου τριμήνου του 2024 και η ανάρτηση του διαγωνισμού το δεύτερο τρίμηνο.
Συνολικά ο μεγάλος στόχος του υπουργείου ΥΠΟΜΕ είναι η προμήθεια 1.300 λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέχρι το 2027 που ουσιαστικά θα αντικαταστήσουν σε μεγάλο βαθμό τα υφιστάμενα οχήματα.
Πηγή ypodomes.com