Η υπουργός Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε σήμερα, εν μέσω καλοκαιριού, τις αναμενόμενες αλλαγές στην παιδεία.
Το νομοσχέδιο θα τεθεί σε διαβούλευση αυτή την εβδομάδα, ενώ οι νέες παρεμβάσεις θα εφαρμοσθούν από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του alfavita.gr Κυριάκος Μητσοτάκης και Νίκη Κεραμέως επιχείρησαν να λειάνουν το έδαφος των αντιδράσεων υποστηρίζοντας πως οι νέες ρυθμίσεις έχουν ως κύριο στόχο «την ενδυνάμωση του σχολείου και των εκπαιδευτικών».
Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, όμως, το νέο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση και την λεγόμενη «αυτονομία» των σχολείων αποτελεί το «δούρειο ίππο» για την άλωση των εργασιακών κεκτημένων και την μετατροπή των σχολείων σε «αρένα».
Άλλωστε στη διάρκεια της παρουσίασης έξω από το Στρογγυλό Σχολείο του Αγίου Δημητρίου, εκπαιδευτικοί πραγματοποιούσαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας με αίτημα να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο.
Οι τέσσερις άξονες του νομοσχεδίου
Επιδίωξη του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με την Νίκη Κεραμέως είναι α) η ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητών β) η παροχή ίσων ευκαιριών για όλα τα παιδιά γ) την καθιέρωση εναλλακτικών διαδρομών εκπαίδευσης και δ) η μετατροπή του σχολείου «από κλειστό και συγκεντρωτικό» σε ένα «πιο ελεύθερο και αυτόνομο».
Αναφερόμενη στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και «την ελευθερία του σχολείου», η υπουργός Παιδείας μίλησε για την ανάγκη «διαφάνειας και λογοδοσίας», τη δυνατότητα αξιολόγησης των μαθητών με διαφορετικούς τρόπους, τη χρήση των σχολικών εγκαταστάσεων εκτός ωραρίου, την ανάληψη περισσότερων ευθυνών για τους εκπαιδευτικούς όπως με τη δημιουργία συντονιστών τάξεων ή του θεσμού του μέντορα για τους «νεότερους εκπαιδευτικούς που θα μπορούν να βοηθηθούν από την καθοδήγηση των πιο έμπειρων εκπαιδευτικών.
Σημείωσε ακόμη πως με τις νέες ρυθμίσεις θα αναβαθμιστούν οι δομές εκπαίδευσης και ότι θα δημιουργηθούν 1.100 θέσεις κοινωνικών λειτουργών και ψυχολόγων.
«Θέλουμε να βοηθήσουμε τους εκπαιδευτικούς να γίνουν καλύτεροι και να σπάσουμε τις προκαταλήψεις, δεν μπορούμε να λέμε όχι στη ιδέα της αξιολόγησης, θέλουμε να κάνουμε το διάλογο, ποια είναι τα εργαλεία, πρέπει να υπάρχει αξιολόγηση» τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προσθέτοντας πως δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα αλλά χαρακτήρα επιβράβευσης.
Οι νέες ρυθμίσεις περιλαμβάνουν:
1. Ελεύθερη επιλογή βιβλίου στα σχολεία (πολλαπλό βιβλίο).
2. 4μηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης.
3. Νέες δομές συντονισμού των σχολείων (ενδοσχολικοί συντονιστές, μέντορες, υποδιευθυντές μετά από εισήγηση διευθυντή).
4. Εγκρίσεις εκπαιδευτικών προγραμμάτων και συνεργασιών από το ίδιο το σχολείο.
5. Ελληνική PISA: Αποτίμηση αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σε μαθητές Στ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου.
6. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και επιμόρφωση.
7. Αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης.
Η υπουργός Παιδείας παρουσίασε συνοπτικά τις αλλαγές που θα εφαρμοσθούν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στα σχολεία.
Δεξιότητες στα σχολεία μέσω νέων θεματικών, όπως σεβασμός στο περιβάλλον, ρομποτικής, επιχειρηματικότητα, σεξουαλική αγωγή κ.ά.
Νέα προγράμματα σπουδών στα σχολεία.
Αγγλικά στο νηπιαγωγείο.
Πολλαπλό βιβλίο – οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να επιλέξουν το βιβλίο από το οποίο θέλουν να διδάξουν.
Ψηφιακός μετασχηματισμός, περισσότερες ώρες πληροφορικής.
Ανάληψη υπηρεσίας των εκπαιδευτικών ηλεκτρονικά – ψηφιακά απολυτήρια.
Νηπιαγωγείο από τα 4 έτη καθολικά.
Θα λειτουργήσουν τα διπλάσια πρότυπα-πειραματικά, θα λειτουργήσουν επίσης έξι νέα Πρότυπα ΕΠΑΛ.
Ένταξη του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού από το δημοτικό.
Νέος νόμος για την επαγγελματική εκπαίδευση.