Κατά περίπου 1.000 άτομα αυξήθηκε ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων στο λιανεμπόριο τροφίμων στη διετία 2010-2012, εξέλιξη που δεδομένων των συνθηκών αξίζει να σταθεί κανείς. Εντάξει, η συντριπτική πλειονότητα των νέων θέσεων αφορά σε μερική απασχόληση (ξέρετε τα γνωστά 3ωρα, 4ωρα, 5ωρα) , αλλά με αυτή τη μορφή εργασίας δουλεύουν κυρίως τα σούπερ μάρκετ εδώ και χρόνια.
Η αύξηση αυτή του αριθμού των απασχολουμένων, προφανέστατα προέρχεται από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ που -παρά την κρίση και εξαιτίας της κρίσης- επενδύουν συνεχώς σε νέα σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα, Με σκοπό φυσικά την ενίσχυση των μεριδίων αγοράς τους, μέσω της απόσπασης τζίρου, κυρίως από τους μικρομεσαίους παίκτες του κλάδου, αφού η συνολική πίτα δεν μεγαλώνει. Αντιθέτως, μάλιστα οι ρυθμοί ανάπτυξης του παρελθόντος είναι πια…παρελθόν. Όπως εύστοχα παρατηρούν στελέχη της αγοράς, αν δεν ήταν τα νέα καταστήματα, η πορεία του τζίρου για τις περισσότερες αλυσίδες θα ήταν απογοητευτική.
Την ίδια ώρα όσο προχωρά το 2013 και η οικονομική κατάσταση των καταναλωτών χειροτερεύει, «η ώρα της κρίσης» για κάποιους από τους μεγάλους του παιχνιδιού, δείχνει να πλησιάζει με μεγαλύτερη ταχύτητα. Αν το φιλί της ζωής δεν έρθει εγκαίρως είτε από την αλλοδαπή είτε από την ημεδαπή, τότε η περίπτωση «ατλάντικ» θα επαναληφθεί, ίσως με πιο εκωφαντικό τρόπο.
ΥΓ: Στο λιανεμπόριο τροφίμων απασχολούνται 200.000 εργαζόμενοι
ΥΓ2: Οι αλυσίδες σουπερμάρκετ προσφέρουν εργασία σε ομάδες του πληθυσμού που πλήττονται περισσότερο από την ανεργία, με μεγαλύτερες δυσκολίες στην εύρεση εργασίας όπως είναι οι νέοι, οι ανειδίκευτοι εργάτες, οι γυναίκες.
ΥΓ3: Οι γυναίκες αποτελούν το 65-70% του συνόλου των εργαζομένων στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
ΥΓ4: Πάνω από τα 2/3 των καταστημάτων βρίσκονται εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας.