Μπορεί η επένδυση στο φυσικό δίκτυο μετά την εξαγορά του ομίλου Μούχαλη να απαιτεί αρκετά κεφάλαια ώστε να επιτευχθεί η σχεδιαζόμενη μετεξέλιξη, εν τούτοις η Online Delivery, συνεχίζει να αναπτύσσεται με εκθετικό ρυθμό στην αγορά του online delivery, αποτελώντας πλέον ένα πανευρωπαϊκό υπόδειγμα κερδοφόρας επιχείρησης σε έναν κλάδο που διαρκώς «καίει» χρήμα.
Μάλιστα η εταιρεία με βάση το σχεδιασμό των νέων υπηρεσιών που έχει προγραμματίσει να ενεργοποιήσει φέτος, φαίνεται ότι θα φθάσει πολύ κοντά, αν όχι να ξεπεράσει, το ψυχολογικό όριο των 200 εκατ. ευρώ σε επίπεδο κύκλου εργασιών προγραμματίζοντας να αυξήσει τον διογκούμενο στόλο των διανομέων της κατά 20%! Εξάλλου οι ρυθμοί ανάπτυξης παραμένουν εντυπωσιακοί ιδίως μετά την «καθετοποίηση» των υπηρεσιών που προσφέρουν τόσο στους πελάτες – επιχειρήσεις όσο και στους καταναλωτές με τελευταίο «άξονα» το quick delivery.
Αιχμή ανάπτυξης
Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία έχει βάλει ως στόχο εντός της χρονιάς να αναπτύξει μία νέα υπηρεσία με το όνομα «efood last mile». Ουσιαστικά θα είναι μία λύση για τα καταστήματα ώστε να μπορούν να παραδίδουν τα προϊόντα στους πελάτες τους άμεσα. Κάτι που σημαίνει πως οι επιχειρήσεις θα μπορούν να αξιοποιούν τον ολοένα διογκούμενο στόχο διανομέων του efood, κατά περίπτωση και με βάση τις ανάγκες τους, και να αποστέλλουν τα προϊόντα τους είτε μέσα στην επόμενη ώρα από την παραγγελία είτε εντός δύο ημερών.
Για την αξιοποίηση της υπηρεσίας, τα καταστήματα κάνουν μια απλή ηλεκτρονική διαδικασία ενώ οι χρήστες θα μπορούν να παρακολουθήσουν σε πραγματικό χρόνο την πορεία της παράδοσης, με live tracking κάνοντας κλικ σε έναν σύνδεσμο που θα λάβουν μετά την ολοκλήρωση των αγορών τους, χωρίς να απαιτείται η εγκατάσταση της εφαρμογής.
Βασικός στόχος για φέτος επίσης παραμένει η επέκταση της υπηρεσίας «delivered by efood», η οποία, όπως λένε πηγές από την εταιρεία, συνεχίζει να αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας το δίκτυο των συνεργαζόμενων καταστημάτων που αξιοποιούν την υπηρεσία διανομής του efood με το δικό του στόλο, έφτασε το 2023 τα 8.756, σε 21 πόλεις της Ελλάδας, με τελευταίες προσθήκες στη γεωγραφική επέκταση της υπηρεσίας, τη Λαμία, τη Ρόδο, τη Χαλκίδα και τις Σέρρες.
Σε σχέση με το 2022 η ανάπτυξη της συγκεκριμένης υπηρεσίας έφθασε το 48%. Κάτι που ώθησε την εταιρεία να αυξήσει κατά 44% τον αριθμό των διανομέων της σε σχέση με ένα χρόνο πριν «γράφοντας» πλέον συνολικές ετήσιες δαπάνες μισθοδοσίας μόνο για τους διανομείς άνω των 17 εκατ. ευρώ! Για φέτος η εταιρεία δηλώνει πως έχει προϋπολογίσει σε περαιτέρω αύξηση του στόλου της κατά 20%…
Με βάση τα στοιχεία της εταιρείας, τα καταστήματα που επιλέγουν περισσότερο την υπηρεσία «delivered by efood» για την διανομή των προϊόντων τους με τον στόλο του efood είναι τα καφέ, τα mini market και τα ζαχαροπλαστεία. Σε επίπεδο προτιμήσεων των καταναλωτών, οι οποίοι επέλεξαν την συγκεκριμένη υπηρεσία τα πιο δημοφιλή προϊόντα ήταν τα είδη supermarket και μικρής λιανικής -μέσω του efood market-, τα burger και ο καφές για το 2023. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι το efood πρόσθεσε τη νέα υπηρεσία ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Express για παραλαβές σε λιγότερο από μία ώρα που έπαιξε σημαντικό ρόλο σε αυτή την τάση.
Οικονομικές επιδόσεις ρεκόρ
Με όλα τα παραπάνω το 2023 δείχνει ότι έκλεισε με νέες επιδόσεις ρεκόρ για την εταιρεία. Υπενθυμίζεται ότι με βάση την τελευταία ενημέρωση που παρείχε η Online Delivery στο πλαίσιο της διανομής προμερίσματος στη μητρική Delivery Hero, στο α’ εξάμηνο του 2023 είχε καθαρό κύκλο εργασιών 78,06 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά τους φόρους 13,87 εκατ. ευρώ. Συγκριτικά, στο σύνολο της χρήσης του 2022 η εταιρεία είχε καθαρό κύκλο εργασιών 135,61 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά τους φόρους 25,16 εκατ. ευρώ.
Η δυναμική της Online Delivery είναι τέτοια που μέσα σε ένα μικρό χρονικό διάστημα, που δεν ξεπερνάει τους 8 μήνες, χορήγησε δύο δάνεια στην μητρική. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία που έχουν αναρτηθεί στο ΓΕΜΗ, ο όμιλος Delivery Hero δανείστηκε τον περσινό Ιούνιο ποσό ύψους 20 εκατ. ευρώ, ενώ τον περασμένο μήνα υπήρξε νέα σύμβαση χορήγησης δανείου ύψους 8 εκατ. ευρώ, μεταξύ των δύο πλευρών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή δεν είναι η μοναδική στήριξη της ελληνικής θυγατρικής προς τον όμιλό του, καθώς τα δύο τελευταία χρόνια τού έχει καταβάλλει μερίσματα 42 εκατ. ευρώ (20 εκατ. για το 2021 και 22 εκατ. ευρώ για το 2022). Μάλιστα, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του α’ εξαμήνου του 2023 ,και το 2023 το μέρισμα θα φτάσει τα 22 εκατ. ευρώ.
πηγή: newmoney.gr