Γράφει ο Γιάννης Νικήτας
Ένας από τους βασικούς εκλογικούς λόγους της εκλογικής αποτυχίας της Νέας Δημοκρατίας ήταν η επικοινωνιακή στρατηγική που στηρίχθηκε στον φόβο και την ψυχολογική τρομοκρατία. Ως ένα βαθμό απολύτως δικαιολογημένη καθώς πολλά τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που εξέφραζαν παράλογες απόψεις. Όμως, η ΝΔ βασίστηκε μόνον στους παραλογισμούς των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ ενώ αντιθέτως θα έπρεπε να βγει ανοιχτά και να υποστηρίξει το κυβερνητικό της έργο αλλά και τις μελλοντικές προτάσεις. Το επικοινωνιακό επιτελείο του ΣΥΡΙΖΑ φρόντισε να δώσει υποσχέσεις (έστω και εάν αυτές είναι άτοπες) και τροφοδότησε τον μέσο ψηφοφόρο με την ελπίδα πως κάτι αλλάζει από την επόμενη ημέρα. Φυσικά ακόμα και εάν η Ν.Δ είχε άλλη μια στρατηγική δεν θα γλίτωνε από την ήττα. Απλά θα ελαχιστοποιούσε τις εκλογικές της απώλειες.
Η Ν.Δ δεν έμαθε από το μάθημα του 2009. Το 2009 το σύνθημα “λεφτά υπάρχουν” νίκησε τον πολιτικό ρεαλισμό του Καραμανλή. Και αυτό για το εκλογικό κοινό έχει μάθει να ακούει βαρύγδουπες και συνάμα ανεκπλήρωτες υποσχέσεις. Ο ελληνικός λαός έχει ένα μεγάλο μειονέκτημα. Ξεχνάει. Ξεχνάει πολύ εύκολα. Θα έλεγε κανείς πως έχει μνήμη χρυσόψαρου. Αγνοεί παντελώς την κυνική πραγματικότητα. Αρκείται σε ψευδαισθήσεις. Σε ανθρώπους που χαϊδεύουν αυτιά. Ψηφίζει όποιον θα του τάξει τα περισσότερα.
Συνεπώς τι έπρεπε να κάνει η Ν.Δ; Να ακολουθήσει τον δρόμο του ΣΥΡΙΖΑ; Ασφαλώς και όχι. Όχι όμως και να κινδυνολογεί ολημερίς φτάνοντας στο σημείο η Βούλτεψη να μιλήσει για χαρτιά υγείας. Σε ένα ακροατήριο που διψά για μια νέα ημέρα συμπεριφέρεσαι αναλόγως. Προσπαθείς νηφάλια να εξηγήσεις τους κινδύνους που εγκυμονούν οι πολιτικές του αντιπάλου και παράλληλα αναφέρεσαι σε αυτά που έχεις πετύχεις ενώ τονίζεις το ευνοϊκότερο μέλλον που έρχεται. Η Ν.Δ δεν το έκανε αυτό. Έκανε το άκρως αντίθετο. Ασχολούνταν, ολημερίς με το τι θα γίνει εάν εκλεχθεί ο ΣΥΡΙΖΑ.
Επίσης, η Ν.Δ δεν μετατόπισε την εκλογική κουβέντα εκεί που είναι τα δυνατά της χαρτιά. Ήτοι ασφάλεια, μεταναστευτικό και εξωτερική πολιτική. Εκεί που τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ έχουν υποπέσει σε εκατοντάδες ατοπήματα κατά το πρόσφατο παρελθόν. Επιπροσθέτως, η Ν.Δ δεν φρόντισε να ενημερώσει την ελληνική κοινωνία για το κυβερνητικό έργο των προηγουμένων δύο ετών. Δεν έκανε τον ελληνικό λαό να γνωρίσει την αξία των μεταρρυθμίσεων. Επένδυσε μόνον στον φόβο. Και ο φόβος φέρνει αντίδραση.
Μια σοβαρή επικοινωνιακή στρατηγική δεν χαράσσεται έναν μήνα πριν από τις εκλογές. Σχεδιάζεται από την στιγμή που ορκίζεται κυβέρνηση. Και η Ν.Δ δεν το έκανε ποτέ αυτό. Αρκέστηκε σε μισόλογα.