Τώρα βλέπετε μια νέα «επίσημη» ετικέτα σε μερικούς λογαριασμούς στο Twitter. Τώρα όχι.
Το Twitter άρχισε την Τετάρτη να προσθέτει γκρι «επίσημες» ετικέτες σε ορισμένους λογαριασμούς υψηλού προφίλ για να υποδεικνύει ότι είναι αυθεντικοί. Λίγες ώρες αργότερα, οι ετικέτες άρχισαν να εξαφανίζονται.
«Παρακαλώ σημειώστε ότι το Twitter θα κάνει πολλά χαζά πράγματα τους επόμενους μήνες», έγραψε ο Μασκ στο Twitter. «Θα κρατήσουμε ό,τι λειτουργεί & θα αλλάξουμε ό,τι δεν λειτουργεί».
Ιστοσελίδες μέσων ενημέρωσης όπως το Associated Press, οι New York Times, η Washington Post και η Wall Street Journal έλαβαν επίσημο χαρακτηρισμό, όπως και εταιρείες όπως η Nike, η Apple και η Coca-Cola. Και μετά εξαφανίστηκαν.
Πριν εξαφανιστούν, οι ετικέτες προκαλούσαν σύγχυση. Για παράδειγμα, οι χρήστες στο Λονδίνο μπορούσαν να δουν μια «επίσημη» ετικέτα σε έναν λογαριασμό του BBC News, αλλά η ετικέτα δεν εμφανιζόταν στους χρήστες στις ΗΠΑ.
Ο δημοφιλής YouTuber, Marques Brownlee, ο οποίος δημοσιεύει βίντεο σχετικά με την τεχνολογία, έγραψε στο Twitter ότι άέαβε την ετικέτα, και στη συνέχεια έγραψε ξανά στο Twitter ότι εξαφανίστηκε, γεγονός που τράβηξε την προσοχή του ίδιου του Μασκ.
«Μόλις το σκότωσα», απάντησε ο Μασκ, αν και αρχικά δεν ήταν σαφές αν αναφερόταν συγκεκριμένα στην ετικέτα του Brownlee ή σε ολόκληρο το έργο.
Το σημερινό σύστημα της εφαρμογής που χρησιμοποιεί τα λεγόμενα «μπλε τσεκ» τα οποία επιβεβαιώνουν τη γνησιότητα ενός λογαριασμού σύντομα θα καταργηθεί για όσους δεν πληρώνουν μηνιαίο τέλος. Τα σήματα ελέγχου θα είναι διαθέσιμα σε μια ημερομηνία που δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί για όποιον είναι πρόθυμος να πληρώσει μια συνδρομή 7,99 δολαρίων το μήνα, η οποία θα περιλαμβάνει επίσης κάποια μπόνους, όπως λιγότερες διαφημίσεις και τη δυνατότητα να δίνεται μεγαλύτερη προβολή στα tweets σε σχέση με εκείνα που προέρχονται από μη συνδρομητές.
Το τρέχον σύστημα επαλήθευσης της πλατφόρμας λειτουργεί από το 2009 και δημιουργήθηκε για να διασφαλίζει ότι οι λογαριασμοί υψηλού προφίλ και δημόσιας προβολής είναι αυτοί που λένε ότι είναι.
Οι ειδικοί έχουν εκφράσει την ανησυχία τους ότι η διάθεση του σήματος ελέγχου σε οποιονδήποτε έναντι αμοιβής θα μπορούσε να οδηγήσει σε πλαστοπροσωπίες και στη διάδοση παραπληροφόρησης και απάτης.
Η γκρι ετικέτα – ένα χρώμα που τείνει να αναμειγνύεται στο φόντο είτε χρησιμοποιείται ανοιχτή είτε σκούρα λειτουργία για την περιήγηση στο Twitter – ήταν ένας προφανής συμβιβασμός. Όμως αναμενόταν να οδηγήσει σε μεγαλύτερη σύγχυση, καθώς οι χρήστες του Twitter που είχαν συνηθίσει το μπλε τσεκάρισμα ως σήμα αυθεντικότητας θα έπρεπε τώρα να αναζητήσουν τον λιγότερο προφανή «επίσημο» χαρακτηρισμό.
Υπάρχουν περίπου 423.000 επαληθευμένοι λογαριασμοί στο πλαίσιο του απερχόμενου συστήματος. Πολλοί από αυτούς ανήκουν σε διασημότητες, επιχειρήσεις και πολιτικούς, καθώς και σε μέσα ενημέρωσης.
Αλλά ένα μεγάλο κομμάτι των επαληθευμένων λογαριασμών ανήκει σε μεμονωμένους δημοσιογράφους, ορισμένοι με ελάχιστους ακόλουθους σε τοπικές εφημερίδες και ειδησεογραφικούς ιστότοπους σε όλο τον κόσμο. Η ιδέα ήταν να επαληθεύονται οι δημοσιογράφοι, ώστε οι ταυτότητές τους να μην μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την προώθηση ψευδών πληροφοριών στο Twitter.