Τα ηλεκτρονικά καύσιμα είναι ένας τύπος συνθετικού καυσίμου, που παράγεται χρησιμοποιώντας «πράσινο» υδρογόνο και άνθρακα. Το όνομα «e-fuel» είναι συντομογραφία για τα ηλεκτρονικά καύσιμα . Είναι συχνά μια κατάλληλη εναλλακτική λύση στη βενζίνη για χρήση σε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Τα ηλεκτρονικά καύσιμα παράγονται με το διαχωρισμό του υδρογόνου και του οξυγόνου από το νερό χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια. Το επόμενο βήμα στη διαδικασία περιλαμβάνει τη δέσμευση CO2 από τον αέρα. Και στη συνέχεια το συνδυασμό αυτού με υδρογόνο και CO2, χρησιμοποιώντας χημική σύνθεση.
Τα ηλεκτρονικά καύσιμα είναι ουδέτερα από άνθρακα, δηλαδή χρησιμοποιούν την ίδια ποσότητα εκπομπών CO2 με αυτά που εκπέμπουν. Η απομάκρυνση του ατμοσφαιρικού άνθρακα από ένα ηλεκτρονικό καύσιμο. Είτε μέσω φωτοσύνθεσης κατά την ανάπτυξη της βιομάζας είτε με σύλληψη.
Ηλεκτρονικά καύσιμα: Πλεονεκτήματα
Τα ηλεκτρονικά καύσιμα είναι ικανά να τροφοδοτούν τα σύγχρονα αυτοκίνητα χωρίς να χρειάζονται τροποποιήσεις.
Το βασικό πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά καύσιμα είναι ότι είναι δαπανηρή η παραγωγή τους. Και ότι δεν μπορούν ακόμη να παραχθούν σε μεγάλες ποσότητες. Παρά το γεγονός ότι είναι πιο καθαρά στην παραγωγή. Τα ηλεκτρονικά καύσιμα εξακολουθούν να εκπέμπουν αέρια που είναι επιβλαβή για το περιβάλλον, παρόμοια με τη βενζίνη και το ντίζελ.
Όπως και με τα ορυκτά καύσιμα, η καύση τους παράγει δηλητηριώδες μονοξείδιο του άνθρακα και οξείδιο του αζώτου. Τα οποία αποτελούν κίνδυνο για την υγεία των τοπικών κοινωνιών. Στην περίπτωση των ηλεκτρονικών καυσίμων, υπάρχει μια τεράστια ενεργειακή απαίτηση που πρέπει να ξεπεραστεί για να παραχθεί το απαραίτητο υδρογόνο.
Ηλεκτρονικά καύσιμα: Ποιοι κατασκευαστές επενδύουν
Η Porsche είναι η πρωτοποριακή μάρκα αυτοκινήτων για ηλεκτρονικά καύσιμα. Τόσο πολύ που η μάρκα επένδυσε 62 εκατομμύρια £ στην πιλοτική παραγωγή συνθετικών καυσίμων στη Χιλή στα τέλη του 2022. Με στόχο περίπου 28.500 γαλόνια (130.000 λίτρα) ετησίως. «Οι δυνατότητες των ηλεκτρονικών καυσίμων είναι τεράστιες», δήλωσε ο επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης της Porsche, Michael Steiner.
«Υπάρχουν σήμερα περισσότερα από 1,3 δισεκατομμύρια οχήματα, με κινητήρες εσωτερικής καύσης παγκοσμίως. Πολλά από αυτά θα κυκλοφορούν στους δρόμους για τις επόμενες δεκαετίες. Και τα ηλεκτρονικά καύσιμα προσφέρουν στους ιδιοκτήτες υφιστάμενων αυτοκινήτων, μια εναλλακτική σχεδόν ουδέτερη από εκπομπές άνθρακα».
Ηλεκτρονικά καύσιμα: τι είναι και πως μειώνουν τους ρύπους
Παρά τις μεγάλες επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen και της Porsche, Oliver Blume, λέει. Ότι τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούσαν να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής του αμιγώς κινητήρα εσωτερικής καύσης της 911. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ferrari, Benedetto Vigna, πρότεινε επίσης ότι πιστεύει ότι «η τεχνολογία ICE έχει ακόμη πολλά να κάνει». Και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ineos Automotive, Lynn Calder, ήταν κατηγορηματικός στην πρόβλεψη «ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα συνεχίσει».
Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου δεν έχει ακόμη συμπεριλάβει επίσημα τα ηλεκτρονικά καύσιμα στη στρατηγική της για τη μείωση των εκπομπών. Μια έκθεση της Επιτροπής Επιλογής Μεταφορών, κατηγόρησε πρόσφατα τη βρετανική κυβέρνηση. Ότι «βάζει όλα τα αυγά της σε ένα καλάθι», επιβάλλοντας ουσιαστικά μια ευρεία μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία από το 2035.
Αρκετός προβληματισμός
Η έκθεση ανέφερε ελλείψεις στην υποδομή φόρτισης EV και έλλειψη πρώτων υλών. Που μπορεί να επιβραδύνουν ή να αποτρέψουν την ομαλή μετάβαση στα EV. Η επιτροπή προέτρεψε έναν «έλεγχο πραγματικότητας» σχετικά με τη στρατηγική της κυβέρνησης για τις μεταφορές. «Η αντιμετώπιση του υπάρχοντος στόλου βενζίνης και ντίζελ θα είναι αποφασιστική για την επίτευξη των κλιματικών στόχων του Ηνωμένου Βασιλείου», ανέφερε.
Υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την παραγωγή καυσίμων με ουδέτερο άνθρακα.
Όπως και με τα ορυκτά καύσιμα, η καύση τους παράγει δηλητηριώδες μονοξείδιο του άνθρακα και οξείδιο του αζώτου. Τα οποία αποτελούν κίνδυνο για την υγεία των τοπικών κοινωνιών. Στην περίπτωση των ηλεκτρονικών καυσίμων, υπάρχει μια τεράστια ενεργειακή απαίτηση, που πρέπει να ξεπεραστεί για την παραγωγή του απαραίτητου υδρογόνου.
Περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια
Σύμφωνα με μια έκθεση του 2019 του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας. Η παραγωγή όλης της σημερινής βιομηχανικής παραγωγής υδρογόνου από ηλεκτρική ενέργεια θα δημιουργούσε ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας 3600 TWh. Αυτό είναι σχεδόν 1000 TWh περισσότερο από τη συνολική παραγωγή ενέργειας της ΕΕ πέρυσι. Από την οποία μόλις το 39,4% προήλθε από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Ο συνεργάτης ηλεκτρονικών καυσίμων της Porsche, Highly Innovative Fuels, ξεκίνησε την παραγωγή στο εργοστάσιο Haru Oni στη Χιλή τον περασμένο Δεκέμβριο. Και πρόσφατα έδωσε το πράσινο φως για ένα δεύτερο εργοστάσιο στο Τέξας των ΗΠΑ.
Ο Steve Sapsford, ανεξάρτητος σύμβουλος και σύμβουλος του ειδικού σε βιώσιμα καύσιμα Coryton, είπε: «Το κόλπο είναι να χρησιμοποιείς τους πόρους για το καλύτερο συνολικό αποτέλεσμα. Όσον αφορά το ζήτημα της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Το βασικό επιχείρημα είναι ότι θα πρέπει να κατασκευάζετε ηλεκτρονικά καύσιμα όπου έχετε αφθονία/πλεόνασμα ανανεώσιμης ενέργειας.
Υπάρχει πλεόνασμα ηλιακής και αιολικής ενέργειας, περισσότερο από την εγχώρια κατανάλωσή τους. Αλλά είναι δύσκολο να εξαχθεί αυτή η ενέργεια ως ηλεκτρική ενέργεια σε χώρες που διψούν για ενέργεια, όπως στην Ευρώπη.
Πηγή carselectric.gr