Γράφει η Κατερίνα Μάρκου*
Τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα για την ποιότητα των ελληνικών σχολείων μας προσγειώνουν στην πραγματικότητα.
Σύμφωνα με τη μελέτη περισσότεροι από τους μισούς 15χρονους στην Ελλάδα δεν καταφέρνουν να αναλύσουν και να αξιολογήσουν ένα κείμενο και να το συσχετίσουν με την καθημερινή ζωή. Το ίδιο συμβαίνει στα μαθηματικά και στις φυσικές επιστήμες. Αδυνατούν να οργανώσουν ένα σχέδιο επίλυσης ενός προβλήματος, που απαιτεί συνδυασμό γνώσεων και πηγών.
Οι επιδόσεις των μαθητών σε όλα τα πεδία συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι απογοητευτικές.
Το ίδιο σημαντική είναι η διαφορά που διαπιστώνουμε στις επιδόσεις των μαθητών των ιδιωτικών και των δημόσιων σχολείων στη χώρα. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι η αναλογία δασκάλου- μαθητή στα δημόσια σχολεία είναι σχεδόν διπλάσια από ότι στα ιδιωτικά.
Ακόμη κι αν η χώρα η οποία εξάλλου αντιμετωπίζει και τραγικό δημογραφικό πρόβλημα, καταφέρει να βγει από την κρίση, τα στοιχεία αυτά για την ποιότητα της σχολικής εκπαίδευσης σκορπίζουν θλίψη.
Οι «παροικούντες την Ιερουσαλήμ» γνωρίζουν ότι για την εξήγηση της κατάστασης δεν φτάνουν τα δήθεν «κενά» ούτε οι κραυγαλέες δήθεν ανεπάρκειες στον εξοπλισμό.
Υπάρχει ζήτημα οργάνωσης, διοίκησης, αυτονομίας, υπάρχει ζήτημα αξιολόγησης και στο τέλος υπάρχει ζήτημα με μαθήματα που δεν γίνονται για να μη μιλήσει κανείς και για τη διάθεση και την ποιότητα ενός μέρους του διδακτικού προσωπικού.
Αυτά είναι όλα γνωστά στους γονείς, γι’ αυτό και τα παιδιά γεμίζουν κάθε μέρα τα ιδιωτικά αναγνωστήρια και φροντιστήρια.
Η εκάστοτε πολιτική εξουσία επιχαίρει κάθε φορά που καλύπτει τα «κενά», είδη εξάγει με «επιτυχία» τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Στην πραγματικότητα όπως στα περισσότερα πράγματα στη χώρα, ο ένας κοροϊδεύει τον άλλο.
Ποιος ευθύνεται για την χαμηλή επίδοση των μαθητών μας
*Η Κατερίνα Μάρκου είναι πρώην βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας. Παλαιότερα είχε εκλεγεί με τη Δημοκρατική Αριστερά και με το Ποτάμι.