Γράφει ο Αντώνης-Μάριος Παπαγιώτης
Follow @a_m_papagiotis
Με τον πλέον… μεταμοντέρνο τρόπο και –εξ όσων τα γραφόμενά του αποκαλύπτουν– εν βρασμώ, ο διακεκριμένος ακαδημαϊκός, εγκληματολόγος και υπουργός Προστασίας του Πολίτη, επιβεβαιώνει σήμερα την ισχυρή κόντρα που διαφαίνονταν μέχρι χθες να υπάρχει μεταξύ του ιδίου και του υπουργού Εσωτερικών, Ν. Βούτση, σχετικά με την διαχείριση των καταλήψεων δημόσιων κτιρίων, αλλά και την όλη φιλοσοφία που θα πρέπει να διέπει το Αστυνομικό Σώμα.
Με σημερινό άρθρο-φωτιά στα Νέα (που αναμενόμενα η εφημερίδα έχει ως πρωτοσέλιδο, με τον… Μούνκικο τίτλο, βλ.π. συνοδ. φωτ.), ο κ. Πανούσης ουσιαστικά θέτει δια του Τύπου εαυτόν εκτός κυβέρνησης. Με ξεκάθαρο τρόπο και με λόγο που δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες του στόχου του, επιτίθεται εμμέσως –πλην σαφώς– στον κ. Βούτση, “υστερογράφοντας” έπειτα τη χθεσινή επίσκεψή του στο Μέγαρο Μαξίμου και τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.
Αφορμή της συνάντησης των δύο ανδρών (με τη συμμετοχή τρίτων όπως μαθαίνουμε) ήταν το γεγονός της εισβολής αντιεξουσιαστών στο προαύλιο της Βουλής, η οποία προκάλεσε έντονες –διακομματικές– αντιδράσεις (ακόμα και από πρωτοκλασσάτα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ), αλλά και η «επιδημία» καταλήψεων σε Αθήνα και περιφέρεια, που απ’ ότι και ο ίδιος ο κ. Πανούσης δηλώνει σήμερα ενυπόγραφα, δεν μπορεί να διαχειριστεί λόγω της αντίθετης επικρατούσας (;) στον ΣΥΡΙΖΑ άποψης. Όλα, υπό τη σκιά της διαφυγής της κρατούμενης συζύγου Τσοχατζόπουλου.
Ο κ. Πανούσης επιθυμεί την εφαρμογή του Νόμου, στις περιπτώσεις ιδίως που θίγονται δικαιώματα άλλων πολιτών ή δημιουργούνται προβλήματα δημόσιας ασφάλειας. Ήταν ο ίδιος που δήλωνε, λίγες μέρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ότι “θέλουμε τον αστυνομικό οπλισμένο και εκπαιδευμένο“, ενώ για το θέμα των συνθημάτων των ΟΥΚάδων αναρωτιόνταν με νόημα –και πάλι δημοσίως– την περασμένη εβδομάδα αν “Θέλουμε καταδρομείς με λουλούδια στο χέρι;”
Ο κ. Βούτσης, όμως, εμφανίζεται αντίθετος και διαφωνεί ανοιχτά με την επέμβαση της Αστυνομίας σε παρόμοιες περιπτώσεις. Και έτσι φαίνεται ότι, είτε λόγω κομματικής ιστορίας και συνακόλουθου σεβασμού στην επετηρίδα του ΣΥΡΙΖΑ, είτε λόγω της καταγεγραμμένης, επίπονης και επίμονης αιματικής σχέσης του κ. Βούτση με τον αντιεξουσιαστικό χώρο, ο εμφανώς ηττημένος από την κόντρα, με ψαλιδισμένες αρμοδιότητες και περιθωριοποιημένος από τους ταγούς των συνιστωσών του κυβερνώντος κόμματος, αποφάσισε σήμερα να αποκοπεί από τους “καθαρόαιμους αριστερούς του Τίποτα” –ως προφανώς ξένο σώμα– με μια ηχηρή “κραυγή αγωνίας“.
Την ίδια στιγμή, όπως μαθαίνουμε (και ως όφειλε μετά και τις ενυπόγραφες δημοσιευμένες σειρές του), έχει αποστείλει την παραίτησή του στον Πρωθυπουργό. Μένει να δούμε, αν ο Αλέξης Τσίπρας, δεν αποδεχτεί να φανεί –εντός και εκτός ελληνικών συνόρων– έρμαιο των εσωκομματικών ισορροπιών του ΣΥΡΙΖΑ και των σκληροπυρηνικών του συνεταίρων που θρέφονται ιδεολογικά με την όποια ρήξη ή αν αδράξει την ευκαιρία να θρέψει αυτή τη σταλινική διάθεση πολλών στο κόμμα του.
Ακολουθεί το άρθρο Πανούση στα σημερινά έντυπα Νέα:
«Πρέπει να συνεννοηθούμε και ν΄ αφήσουμε στην μπάντα τα πιστοποιητικά αριστεροφροσύνης, τα οποία συνήθως εκδίδουν άνθρωποι “χωρίς πρόσωπο”.
Αριστερά και μάλιστα Κυβερνώσα Αριστερά ,σημαίνει ισοελευθερία, δικαιώματα κοινωνική πολιτική, δημόσιο έλεγχο, δικαιοσύνη. Όποιος θεωρεί ότι στο σύγχρονο διεθνές και ευρωπαϊκό πεδίο Αριστερή Διακυβέρνηση σημαίνει ανοχύρωτη χώρα και πόλη (δίχως προσωπική ,κοινωνική,εθνική ασφάλεια,δίχως στρατό και δίχως αστυνόμευση, ίσως και χωρίς δικαστές ή φυλακές), όποιος πιστεύει ότι τα διδάγματα της Ιστορίας μας είναι περιττά (αφού όλοι οι λαοί είναι “αδελφωμένοι” – sic) και ότι η Παιδεία μας επιτρέπει κάθε ανομική δράση (sic), τότε όχι μόνο δεν έχει σχέση με την Αριστερά αλλά ούτε και με την Δημοκρατία. Αυτήν την Αριστερά του Τίποτα δεν τη χρειάζονται ο τόπος και ο λαός. Η ώρα της Αριστεράς στην Ελλάδα δεν είναι ώρα των ανέξοδων ιδεολογημάτων και των ανούσιων τσιτάτων, αλλά η ώρα της εμπέδωσης θεσμών ,πολιτικής νομιμοποίησης και κοινωνικής συναίνεσης.
ΥΓ1: Έχει επιστημονικό ενδιαφέρον ότι “κάποιοι καθαρόαιμοι αριστεροί (ποιος τους έχρισε άραγε;) θεωρούν φασιστικό ότι δεν τους αρέσει και το υβρίζουν ως χυδαίο. Ιδού το ήθος των “γνησιων”…
ΥΓ2: Θα ήθελα να μάθω πως νοούν οι “καθαρόμαιοι” την “αριστερή Αστυνομία”. Να καίγονται αστυνόμοι από κουκουλοφόρους; Και να ναι,ποιοι εκπροσωπούν την Δημοκρατία και την Κοινωνία και από ποιον ελέγχονται;»