To δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο λανσάρει νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία θα ανταγωνίζεται ανάλογες υπηρεσίες της Amazon και του Ebay.
To «Facebook Shops» θα επιτρέπει στους πωλητές να δημιουργήσουν ψηφιακές βιτρίνες στο Facebook ή το Instagram, ανακοίνωσε η εταιρεία την Tρίτη, προσθέτοντας ότι θα συλλέγει πολύτιμα δεδομένα για το τι θέλουν οι καταναλωτές.
Ο CEO του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, τόνισε σε διαδικτυακή παρουσίαση ότι ο στόχος της νέας πλατφόρμας είναι να δώσει ώθηση στις μικρές επιχειρήσεις, ειδικά αυτές που αντιμετωπίζουν προβλήματα από την πανδημία.
Σε συνέντευξη του στους Financial Times δήλωσε ότι επιτάχυνε τα σχέδια για το λανσάρισμα του «Facebook Shops» για να επωφεληθεί από την εκρηκτική άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Πρόσθεσε ότι το κοινωνικό δίκτυο θα μπορεί να χρησιμοποιεί τα δεδομένα για να βελτιώσει τις διαφημιστικές του υπηρεσίες και να χρεώνει περισσότερα για αυτές.
«Αν κάποιος περιηγείται σε ένα μαγαζί στην εφαρμογή μας ή αγοράζει κάτι, θα το δούμε αυτό και θα είμαστε σε θέση να του κάνουμε καλύτερες προτάσεις για άλλα πράγματα που μπορεί να τον ενδιαφέρουν στο μέλλον» ανέφερε.
Όπως σημειώνουν οι Financial Times, το νέο εγχείρημα του Facebook αποτελεί την πιο σημαντική κίνησή του στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου μέχρι σήμερα και θα αποτελέσει μεγάλη πρόκληση για την Amazon εξαιτίας του τεράστιου αριθμού των χρηστών του, που αγγίζουν τα 2,6 δισεκατομμύρια.
Δυνητικά, μπορεί να ανταγωνιστεί και πλατφόρμες διανομής φαγητού όπως η Grubhub.
O κ. Zoύκερμπεργκ σημείωσε ότι μακροπρόθεσμα «θα ήταν καλό» να φιλοξενηθούν και υπηρεσίες παραγγελίας και διανομής φαγητού.
Ο ιδρυτής του Facebook ξεκαθάρισε, ωστόσο, ότι δεν σκοπεύει να αντικαταστήσει την «end-to-end» εμπειρία που προσφέρει η Amazon, αλλά αντίθετα θα συνεργαστεί με υφιστάμενες υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως το Shopify, που βοηθάει μικρές επιχειρήσεις να δημιουργήσουν διαδικτυακά μαγαζιά και αναλαμβάνει την ανάλυση των δεδομένων και τις πληρωμές.
Στο Facebook Shops οι χρήστες θα μπορούν να χρησιμοποιούν το WhatsApp, το Messenger και το Instagram Direct για να κάνουν ερωτήσεις ή να παρακολουθούν την πορεία της παραγγελίας.