Για την επιτυχία δεν υπάρχει συγκεκριμένη συνταγή. Υπάρχουν, όμως, βήματα, μέθοδοι και μυστικά που βοηθούν κάποιον στο να κατακτήσει τον στόχο του.
Σύμφωνα με τον Rhett Power, συγγραφέα εγχειριδίων για έξυπνη διοίκηση μεγάλων επιχειρήσεων υπάρχου κάποια τελετουργικά που εφαρμόζουν άνθρωποι που αποδεδειγμένα έχουν διακριθεί στον τομέα τους, χωρίς να στερούνται τις ευτυχισμένες στιγμές της μέρας του. Τα τρία βασικότερα είναι αυτά:
Βρείτε μία επαγγελματική «στολή»
Κι όταν λέμε «στολή» δεν εννοούμε του αστυνόμου, αλλά έναν τύπο ρούχων που σας εκφράζει, σας κρατά άνετους όλη μέρα και δεν αφαιρεί τίποτα από την κομψότητα σας. Η συμβουλή ισχύει και για τον γυναικείο πληθυσμό. Από το να χάνεις χρόνο κάθε πρωί ή το προηγούμενο βράδυ για το τι θα φορέσεις, βρες ένα ρούχο που σου πάει, σε βολεύει και τονώνει την αυτοπεποίθηση σου και φρόντισε να υπάρχει στη ντουλάπα σου σε διαφορετικές εκδοχές, συμβουλεύει ο ειδικός. Βέβαια, αναφέρει και τον Μαρκ Ζούγκερμπεργκ, ως παράδειγμα, αλλά μάλλον ο Στιβ Τζομπς ήταν πιο κοντά σε αυτό που περιγράφει ως «κοστούμι δύναμης, αυτοπεποίθησης και άνεσης».
15’ χαράς αρκούν, αν κάνετε κάτι που πραγματικά σας αρέσει
Πριν φύγετε το πρωί από το σπίτι, κάντε έστω και για 10-15 λεπτά κάτι που σας γεμίζει χαρά. Από το διαβάσετε λίγες σελίδες ακόμη από το αγαπημένο σας βιβλίο ή να πάτε μια μικρή βόλτα το σκύλο. Το να κάνετε αυτό που σας ευχαριστεί ελάχιστη ώρα από τη στιγμή που θα ξυπνήσετε λειτουργεί σαν ένα δημιουργικό ντους στον εγκέφαλο και σας πλημμυρίζει από ενδορφίνες, που σας κρατούν ευδιάθετους και δημιουργικούς όλη μέρα, λέει ο Power.
Μην αναζητάτε το ιδανικό μέρος, την ιδανική στιγμή
Εδώ ο Power χρησιμοποιεί ως παράδειγμα την Άγκαθα Κρίστι. Μπορούσε να γράψει παντού, με όποιες συνθήκες, σχεδόν ποτέ δεν χρησιμοποιούσε γραφείο. Τι θέλει να πει ο συγγραφέας με αυτό; Ότι δεν χρειάζεται το πρωί να μπαίνετε στη διαδικασία να οραματιστείτε τις ιδανικές συνθήκες κάτω από τις οποίες θα δουλέψετε σήμερα: η κάθε μέρα έχει τα δικά της απρόοπτα και ασχέτως που φέρατε λουλουδάκια στο γραφείο και είχατε προγραμματίσει τη δουλειά σας, είναι πολύ πιθανόν όλο αυτό το πρόγραμμα να χαλάσει. Το θέμα είναι να μη χαλάσει η ψυχολογία σας, να εργαστείτε σα να μην άλλαξε τίποτα, σαν τίποτα να μη σας έβγαλε από τον δρόμο. Όπως χαρακτηριστικά γράφει, «ιδανικές στιγμές και ιδανικές περιστάσεις δεν υπάρχουν ποτέ». Είναι μέσα μας και εμείς τις κρατάμε σε λειτουργία.