Tα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών της Κίνας να επενδύσουν στην Ευρώπη δεν θα εκτραπούν από την επιβολή δασμών και την έρευνα της ΕΕ κατά των επιδοτήσεων σε ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής, δήλωσε η κορυφαία ένωση κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
«Οι κινεζικές επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται αταλάντευτα στην Ευρώπη και να ενσωματώνονται στις τοπικές αγορές», δήλωσε ο Cui Dongshu, γενικός γραμματέας της China Passenger Car Association (CPCA).
Έκανε τις παρατηρήσεις ενώ ανακοίνωσε μια σπάνια πτώση των κινεζικών εξαγωγών αυτοκινήτων για τον Μάιο, εν μέσω μιας συνεχιζόμενης διολίσθησης των εγχώριων πωλήσεων.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ισχυρίζεται ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επωφελούνται άδικα από τις κρατικές επιδοτήσεις και τις κατηγορεί για ντάμπινγκ πλεονάζουσας παραγωγής στη γηραιά ήπειρο, κατηγορίες που το Πεκίνο αρνείται.
Οι κινεζικές εξαγωγές νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV) -που περιλαμβάνουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και plug-in υβριδικά– μειώθηκαν 4% από έτος σε έτος τον Μάιο και μειώθηκαν κατά 19% από τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με στοιχεία της CPCA.
Οι εξαγωγές NEV ως ποσοστό των συνολικών εξαγωγών αυτοκινήτων ανήλθαν στο 24,8%, μια σπάνια ετήσια πτώση 6,8 ποσοστιαίων μονάδων. Συνολικά, οι εξαγωγές επιβατικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 9% από το υψηλό ρεκόρ τον Απρίλιο σε 378.000 οχήματα τον Μάιο, έδειξαν τα στοιχεία.
Οι εγχώριες πωλήσεις οχημάτων μειώθηκαν κατά 2,2% μετά από πτώση 5,8% τον Απρίλιο, υποδηλώνοντας ότι η ασθενής ζήτηση εδραιώνεται στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, εν μέσω μιας οικονομίας που ταλαιπωρείται.
Οι πωλήσεις NEV στην Κίνα αντιστοιχούσαν στο 47% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων τον Μάιο, ένα νέο μηνιαίο ρεκόρ. Οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν 27% μετά από αύξηση 12% τον Απρίλιο, ενώ οι πωλήσεις plug-in υβριδικών αυξήθηκαν 61%, έναντι 64% άλμα τον προηγούμενο μήνα.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr