Χελωνονιτζάκια διαφορετικά σχεδιασμένα και με ανατρεπτική αναδόμηση, λίγος ακόμα equalizer… Αυτά τα λουλούδια ξεχωρίζουν από τον κινηματογραφικό μπαχτσέ της εβδομάδας που ξεκινά την Πέμπτη 31 Αυγούστου 2023.
The Equalizer 3: Το τελευταίο κεφάλαιο
Ο Ρόμπερτ ΜακΚολ βρίσκεται στο σπίτι του στη νότια Ιταλία αλλά ανακαλύπτει ότι οι φίλοι του είναι υπό τον έλεγχο των τοπικών αφεντικών του εγκλήματος. Καθώς τα γεγονότα γίνονται θανατηφόρα, ο McCall ξέρει τι πρέπει να κάνει: να γίνει προστάτης των φίλων του αναλαμβάνοντας τη μαφία. Κάπως έτσι επιστρέφει στη δράση.
Το τρίτο μέρος του The Equalizer έχει τη λιγότερη δράση από τις ταινίες της τριλογίας, χωρίς καμία ουσιαστική πρόοδο στα πρέπει και τα θέλω του κεντρικού χαρακτήρα. Το ενδιαφέρον ξεκινάει και τελειώνει στην κινηματογράφηση στις ιταλικές τοποθεσίες.
Χελωνονιτζάκια: Μεταλλαγμένος Χαμός
Στα «ΧΕΛΩΝΟΝΙΝΤΖΑΚΙΑ: ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΟΣ ΧΑΜΟΣ», μετά από χρόνια απομόνωσης από τον κόσμο των ανθρώπων, τα Χελωνονιντζάκια βγαίνουν στην επιφάνεια για να κερδίσουν, μέσα από τις ηρωικές τους πράξεις, τις καρδιές των Νεοϋορκέζων και να καταφέρουν να γίνουν αποδεκτοί ως κανονικοί έφηβοι. Με τη βοήθεια της April O’Neil, θα κληθούν να αντιμετωπίσουν ένα μυστηριώδες συνδικάτο εγκλήματος, που αποτελείται από στρατό μεταλλαγμένων.
Ο Σεθ Ρόγκεν, μετά το «Πάρτυ με Λουκάνικα», επιστρέφει στο σενάριο ταινίας pop κουλτούρας κινουμένων σχεδίων. Εμπνευσμένη και ανανεωμένη σχεδιαστικά η επαναφορά του franchise, με περισσότερο ενήλικο χιούμορ, θυμίζει το γνωστό ρητό «για να θυμούνται οι παλαιότεροι και να μαθαίνουν οι νεότεροι».
Στην ελληνική μεταγλώττιση ακούγονται:
Χρήστος Λαγκούσης (Μικελάντζελο), Γιώργος Μαντάς (Ραφαέλ), Ράφαελ Αριστοτέλους (Ντονατέλο), Δημήτρης Μπαμπανιώτης (Λεονάρντο), Κώστας Αποστολίδης (Δάσκαλος Σπλίντερ), Μυρτώ Ναούμ (Έιπριλ), Βαγγέλης Χαλκιαδάκης (Μόντο Γκέκο), Χοβίκ Καραμπετιάν (Σούπερ-Φλάι), Κώστας Τερζάκης (Ρόκστεντι).
Ανατομία μιας πτώσης
Ήταν ο Χρυσός Φοίνικας του τελευταίου Φεστιβάλ Καννών, και όχι το πολυαναμενόμενο φαβορί.
Μια Γερμανίδα συγγραφέας, ο Γάλλος σύζυγός της Σάμουελ και ο εντεκάχρονος γιος τους Ντάνιελ ζουν σε μια απομακρυσμένη πόλη στις γαλλικές Άλπεις. Όταν ο Σάμουελ βρίσκεται νεκρός στο χιόνι, έξω από το σαλέ τους, η αστυνομία αναρωτιέται αν αυτοκτόνησε ή σκοτώθηκε. Η αιτία θανάτου μένει αδιευκρίνιστη και η Σάντρα θεωρείται η κύρια ύποπτη. Σιγά σιγά η δίκη ξεπερνάει τη διερεύνηση των συνθηκών του θανάτου του Σάμουελ, και μετατρέπεται σε ένα ψυχολογικό ταξίδι στα βάθη της συγκρουσιακής σχέσης του ζευγαριού.
Η Ζυστίν Τριετ ξέρει ότι έχει στα χέρια της ένα υποδειγματικό σενάριο και μια τουλάχιστον συγκλονιστική ερμηνεία [αυτή της Σάντρα Χιούλερ]. Το κυρίαρχο πρόβλημα είναι πως γνωρίζει την εργαλειακή δύναμη των υλικών της και ενσωματώνει την παρουσία της σε σημεία που κάθε άλλο παρά απαραίτητη είναι.
Αναλυτική κριτική θα αναρτηθεί σύντομα στο ertnews.gr.
Ladybug και Cat Noir: Το Ξεκίνημα
Η προικισμένη με μαγικές δυνάμεις, Μαρινέτ, μεταμορφώνεται με στη Ladybug για να σώσει την ανθρωπότητα από… διάφορα. Στο «Ladybug και Cat Noir: Το Ξεκίνημα» θα πρέπει να ενωθεί με τον φαινομενικά αντίπαλό της, Cat Noir, για να σώσει το Παρίσι καθώς ένας -ή και περισσότεροι- νέοι κακοποιοί εξαπολύουν το χάος στην πόλη.
Κλάσεις ανώτερη από τη μονοδιάστατη [σε χαρακτήρες και σχέδιο] τηλεοπτική σειρά, χρησιμοποιεί το μιούζικαλ στοιχείο για να πλησιάσει τη δομή των ταινιών της Disney παλαιότερων δεκαετιών. Βλέπεται ευχάριστα από μικρούς και μεγάλους.
Το βλέμμα του Οδυσσέα
O ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης Α. επιστρέφει μετά από πολλά χρόνια στην πατρίδα, αναζητώντας τρεις μπομπίνες ανεμφάνιστου φιλμ των Αδελφών Μανάκη. Η απεγνωσμένη αναζήτηση του φιλμ όπου καταγράφηκε το πρώτο βλέμμα πάνω σε τούτη τη χερσόνησο, γίνεται ταυτόχρονα και η αναζήτηση ενός βλέμματος από πλευράς του Α., που ψάχνει έναν καινούργιο τρόπο να ξαναδεί τον κόσμο.
Ο Αγγελόπουλος αυτοβιογραφείται ποιητικά θέτοντας μια υπόθεση μπροστά στα μάτια των θεατών για το τί θα έκανε αν ο ίδιος αντίκρυζε για πρώτη φορά το πρώτο βλέμμα που καταγράφηκε, με όση αθωότητα το άγνωστο τότε είδος του κινηματογράφου επέτρεπε. Το πραγματικό ερώτημα που θέτει για τον σκηνοθέτη και τη ζωή του, είναι αν η καταγραφή, το ντοκουμέντο, η συμμετοχή του φακού, προσομοιάζει ή υπερβαίνει το αντίστοιχο της μνήμης, της αποτύπωσης στη συνείδηση, της ίδιας της ζωής. Όλα αυτά σε μια απολύτως ελεγχόμενη καταγραφή των ιδεολογιών που διέπουν μια ζωή αφιερωμένη στην αφήγηση. Είναι μία από τις καλύτερες ταινίες της [δυστυχώς] σύντομης φιλμογραφίας του.
Ήρωας Κανενός
Η πόλη του Clermont-Ferrand, την παραμονή των Χριστουγέννων δέχεται μια τρομοκρατική επίθεση. Σε αυτό το τραγικό κλίμα, ο σχεδιαστής λογισμικού Médéric, ερωτεύεται παράφορα την Isadora, μια πόρνη τουλάχιστον 20 χρόνια μεγαλύτερη. Όταν θα συνευρεθούν (χωρίς επαγγελματικές υποχρεώσεις) θα ακουστεί μια έκρηξη και θα εμφανιστεί ο Σελίμ, ένας νεαρός άστεγος, που βρίσκει καταφύγιο εκεί.
Η συλλογική παράνοια του ζευγαριού και η Ισλαμοφοβία όλων των παρευρισκόμενων δημιουργούν μια σεξουαλική σάτιρα με κοινωνικές προεκτάσεις σε όρους αλλά όχι στιβαρότητα Μπουνιουέλ.
Εύκολος Στόχος
Βασισμένη στη σοκαριστική αληθινή ιστορία μιας ακτιβίστριας συνδικαλίστριας που, όσο αγνοούμε την αλήθεια της, υποπτευόμαστε ότι ή είναι θύμα μιας φριχτής εγκληματικής απειλής ή αδίστακτη για να προστατέψει τους ανθρώπους που εκπροσωπεί. Εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα που έλαβαν χώρα στις 17 Δεκεμβρίου 2012, μια συνδικαλίστρια που γνωρίζει τη μυστική σύμβαση μεταξύ της Areva και της Κίνας λίγες στιγμές πριν το ραντεβού με τον Φρανσουά Ολάντ, θα βρεθεί δεμένη στο υπόγειο του σπιτιού της, με μια λαβή μαχαιριού μέσα στον κόλπο της και το γράμμα «Α» χαραγμένο στην κοιλιά της. Η ιστορία τη δικαίωσε, καθώς κινδύνεψαν χιλιάδες θέσεις εργασίας από τη μυστική συνεργασία. Ήταν όμως απολύτως ειλικρινής;
Προσαρμοσμένο από ένα βιβλίο της ερευνητικής δημοσιογράφου Καρολάιν Μισέλ-Αγκιρέ, η ταινία εμπνέεται από το «Εκείνη» του Paul Verhoeven. Αυτό το πολιτικό θρίλερ όμως θα είχε σχηματική υπόσταση αν η Ιζαμπέλ Ιπέρ δεν αντιλαμβανόταν αυτό το ρόλο (που την εξέλιξη θα μπορούσατε απλά να την βρείτε σε παλιότερα γαλλικά πρωτοσέλιδα) ως μεγάλη πρόκληση.
Το χέρι που σκοτώνει (Shadow of a doubt)
Δεξιοτεχνικός Χίτσκοκ του 1943. Μια νεαρή κοπέλα αρχίζει να υποψιάζεται ότι ο φιλικός θείος, που επισκέπτεται την οικογένειά της στη Σάντα Ρόζα της Καλιφόρνια, μπορεί να είναι ένας καταζητούμενος κατά συρροή δολοφόνος.
Στο «Χέρι που σκοτώνει», η Τσάρλυ θα συναντήσει μετά από καιρό τον θείο της Τσάρλυ τον οποίο και έχει πολύ ψηλά στα μάτια της. Εκείνος κρύβεται στη μικρή τους πόλη για να αποφύγει τη σύλληψή του. Εκείνη όμως τον αγαπάει με απερίγραπτο θαυμασμό. Το σύνδρομο Ηλέκτρας, η σχέση της με έναν τίμιο ντετέκτιβ και οι αποφάσεις της θα θέσουν τις αμφιβολίες υπό νέο έλεγχο και πρίσμα. Υποψήφιο για Όσκαρ σεναρίου με τον Χίτσκοκ να τελειοποιεί τη δόμηση του σασπένς στην ασπρόμαυρη δημιουργία του.
Weekend
Μια ταινία πού όχι μόνο σφράγισε το τέλος της πρώτης περιόδου του «αστικού σινεμά» της καριέρας του Γκοντάρ, αλλά προοικονόμησε, έναν χρόνο πριν, το ξέσπασμα του Μάη του 68. Το Weekend του Ζαν Λυκ Γκοντάρ παρουσιάζει μια σουρεαλιστική ιστορία ενός παντρεμένου ζευγαριού. Ο σύζυγος, κατά τη διάρκεια ενός road trip διαπραγματεύεται να επισκεφτεί τους γονείς της, με την πρόθεση να τους σκοτώσει για την κληρονομιά.
Ο Δράκος
Μια συμμορία που αναζητά έναν ηγέτη δέχεται έναν άθλιο δημόσιο υπάλληλο που πληρώνει με τη ζωή του αυτή την ψεύτικη ταυτότητα.
Σε σενάριο του Ιάκωβου Καμπανέλλη και με μουσική του Μάνου Χατζηδάκι, ο Νίκος Κούνδουρος σκηνοθετεί ένα καθαρόαιμο δείγμα νεορεαλιστικού κινηματογράφου. Η ερμηνεία του Ντίνου Ηλιόπουλου, θα έπρεπε να διδάσκεται σε σχολές υποκριτικής.
Πηγή: ertnews.gr