Οι θρυλικοί «σκαραβαίοι», τα αυτοκίνητα που μετά από πολλές δεκαετίες κυκλοφορούν απροβλημάτιστα στους δρόμους όλου του κόσμου, συνεχίζουν να μαγνητίζουν τα βλέμματα όλων. Απλοί πολίτες με θέρμη σκύβουν να δουν περισσότερες λεπτομέρειες στο εσωτερικό, ενώ η σιλουέτα, με τις τέλειες αναλογίες ενός μοντέλου που κατέχει τον τίτλο με τη μεγαλύτερη διάρκεια παραγωγής, είναι αυτή που πλημμυρίζει με θετικά συναισθήματα, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν.
Συνολικά, 24 σκαραβαίοι βρέθηκαν χθες στην πλατεία Αριστοτέλους, ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας Σκαραβαίου. Το θρυλικό αυτοκίνητο, που πρωταγωνίστησε σε πολλές ταινίες και μεγάλωσε πολλές γενιές, βγήκε από τη γραμμή παραγωγής μετά από συμφωνία που υπέγραψε ο Χίτλερ με τον Πόρσε και έμελε να γίνει ένα αυτοκίνητο σύμβολο της αυτοκίνησης.
«Πρόκειται για ένα αερόψυκτο αυτοκίνητο που έχει τη μηχανή στο πίσω μέρος του οχήματος. Δεν διαθέτει τις ανέσεις των σημερινών αυτοκινήτων, όμως είναι ένα λειτουργικό και όμορφο αυτοκίνητο. Αν πάθει κάτι βρίσκουμε εύκολα ανταλλακτικά, καθώς υπάρχει πληθώρα ανταλλακτικών σε όλον τον κόσμο. Ο Έλληνας αγαπάει αυτό το μοντέλο και είναι συναισθηματικά δεμένος μαζί του», αναφέρει ο πρόεδρος της Λέσχης Σκαραβαίων Θεσσαλονίκης, Χρήστος Δαγδελένης, ο οποίος έχει στην κατοχή του τον πιο παλιό σκαραβαίο που κυκλοφορεί σήμερα στη Θεσσαλονίκη (1956).
Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος της Λέσχης, Βάιος Κόκκινος, επισημαίνει: «Υπάρχουν λάτρεις του αυτοκινήτου σε όλον τον κόσμο. Η Ελλάδα έχει αγκαλιάσει το αυτοκίνητο και το αγαπάει. Στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν περίπου 100 ιδιοκτήτες τέτοιων αυτοκινήτων και κάνουμε μεγάλη προσπάθεια να οργανωθούμε, έτσι ώστε κάθε χρόνο να παρουσιάζουμε περισσότερα μοντέλα και να προσφέρουμε μεγαλύτερη ιστορία στον κόσμο που δείχνει να λατρεύει το μοντέλο».
Για τον Κωνσταντίνο Ιωαννίδη, ο σκαραβαίος είναι όλη η ζωή του: «Αν το οδηγήσεις μία φορά τότε δένεσαι μαζί του. Κάθε μέρα κυκλοφορώ με αυτό. Το λατρεύω, είναι όλη μου η ζωή. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα οδηγήσω άλλο αυτοκίνητο. Μπορεί να μην έχει τις ανέσεις των σύγχρονων αυτοκινήτων, όμως έχει βαριά ιστορία και αυτό σε γεμίζει. Εύχομαι αυτό το αυτοκίνητο να περάσει και στα παιδιά μου και να συνεχίσουν να το αγαπούν όσο και εγώ».
Όσο για τον Αθανάσιο Μανώλα, του αρέσει να δίνει ζωή σε παροπλισμένα αυτοκίνητα. «Ο σκαραβαίος που έχω στην κατοχή μου ήταν ένα παρατημένο αυτοκίνητο. Το πήρα, το έφτιαξα και το έκανα λειτουργικό. Είναι ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο που σου αρέσει να το οδηγείς και δένεσαι μαζί του. Ανταλλακτικά βρίσκεις εύκολα, άρα μεγάλα προβλήματα με το service δεν αντιμετωπίζεις», σημειώνει.