H ολοκλήρωση του τριετούς επενδυτικού πλάνου των 25 εκατ. ευρώ, η μεγαλύτερη παρουσία στη λιανική, η είσοδος στην αγορά οικιακής φροντίδας και οι διεθνείς συνεργασίες με πολυεθνικές έχουν ενισχύσει τις προοπτικές της Παπουτσάνης για τα επόμενα χρόνια.
Η εταιρεία, που φέτος συμπληρώνει 154 χρόνια ζωής, είναι η μεγαλύτερη παραγωγός στερεών σαπουνιών στην Ευρώπη και τα τελευταία πέντε χρόνια έχει καταφέρει να αυξήσει περίπου 2,5 φορές τις πωλήσεις της (από 24 εκατ. ευρώ το 2018 σε 62 εκατ. ευρώ το 2023). Δραστηριοποιείται στα σαπούνια και τα υγρά καλλυντικά αλλά με την εξαγορά της εταιρείας ΑΡΚΑΔΙ το 2023 εισήλθε και στο Homecare, με την παραγωγή απορρυπαντικών προϊόντων κουζίνας και πλυντηρίου.
Το πρώτο εξάμηνο του 2024 η εταιρεία ανακοίνωσε μικρή μείωση πωλήσεων της τάξης του 1,4% στα 31,7 εκατ ευρώ αλλά η διοίκηση θεωρεί πως στο σύνολο της χρήσης ο τζίρος θα ξεπεράσει τον αντίστοιχο του 2023, Και αυτό γιατί στο δεύτερο εξάμηνο θα είναι σε πλήρη εξέλιξη οι συνεργασίες με μεγάλους πελάτες του εξωτερικού που ήδη υλοποιούνται. Άλλωστε, το δεύτερο τρίμηνο ήταν ανοδικό κατά 3,8% αλλά η πτώση σε όρους εξαμήνου προήλθε από την επίδοση του πρώτου τριμήνου που ήταν κάτω σε ποσοστό 7,2%.
Σε επίπεδο κερδοφορίας για το πρώτο εξάμηνο του 2024 η διοίκηση αναμένει βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2023 χάρη σε μια σειρά ενεργειών με στόχο τη βελτίωση κυρίως της μικτής κερδοφορίας.
Αυξημένες οι τιμές των πρώτων υλών
Στην πρόσφατη γενική συνέλευση της Παπουτσάνης, ο διευθύνων σύμβουλος Μενέλαος Τασόπουλος αναφέρθηκε στα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας λόγω των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή που είχαν ως αποτέλεσμα εκτός από τα μεταφορικά να αυξηθούν και τα κόστη πρώτων υλών τα οποία είχαν αποκλιμακωθεί από τις αρχές του 2023.
Ωστόσο, εμφανίστηκε αισιόδοξος για τις επιδόσεις της εταιρείας στο δεύτερο εξάμηνο, χάρη στη συνεργασία που άρχισε το πρώτο τρίμηνο με μεγάλη πολυεθνική εταιρεία για την οποία ο Παπουτσάνης παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αλλά και από τη διείσδυση του brand AΡΚΑΔΙ.
Η συνεργασία με την πολυεθνική στην πλήρη ανάπτυξή της θα ενισχύσει τον τζίρο κατά 6 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, ενώ όπως έγινε γνωστό η διοίκηση βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις και με άλλες εταιρείες για νέα συμβόλαια που θα ενισχύσουν περαιτέρω τις πωλήσεις και την κερδοφορία. Το εργοστάσιο στη Ριτσώνα λειτουργεί στο 50% της παραγωγικής δυναμικότητας, οπότε η εταιρεία μπορεί ανά πάσα στιγμή να διπλασιάσει την παραγωγή της.
Τι σημαίνει για την Παπουτσάνης η εξαγορά του ΑΡΚΑΔΙ
Στα επώνυμα προϊόντα το πρώτο εξάμηνο τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 19%, επίδοση η οποία οφείλεται κυρίως στο brand ΑΡΚΑΔΙ, που με την είσοδο του στις νέες κατηγορίες φροντίδας ρούχων και υγρών πιάτων παρουσιάζει μία αύξηση πωλήσεων κατά 73%. Εξαιρώντας το ΑΡΚΑΔΙ, οι πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων προσωπικής περιποίησης Παπουτσάνης εμφανίζουν αύξηση 7% στην Ελλάδα σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Η εξαγορά του brand AΡΚΑΔΙ είχε στρατηγική σημασία για την εισηγμένη. Και αυτό γιατί μέχρι τώρα, η αγορά στην οποία απευθυνόταν η Παπουτσάνης στην Ελλάδα ήταν της τάξης των 100 εκατ. ευρώ. Τώρα, με τα προϊόντα ΑΡΚΑΔΙ εισέρχεται σε μια μεγαλύτερη αγορά της τάξης των 180 εκατ. ευρώ, με στόχο την επόμενη τριετία να κατακτήσει στην κατηγορία αυτή μερίδιο αγοράς 2% – 5%.
Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε τέσσερις τομείς: Στα επώνυμα δικά της προϊόντα, στην πώληση προϊόντων στην ξενοδοχειακή αγορά, στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για τρίτους και στη σαπωνόμαζα (πρώτη ύλη για σαπούνια).
Το 2023 έκλεισε με μείωση εσόδων στα 62,3 εκατ. ευρώ από 70,7 εκατ. ευρώ το 2022, Αντιθέτως, τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν στα 9 εκατ. από 7,4 εκατ. το 2022 και τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα 4,1 εκατ. έναντι 3 εκατ. ευρώ το 2022, σημειώνοντας άνοδο κατά 36%.
Σύμφωνα με τη διοίκηση, φέτος οι επενδύσεις δεν θα ξεπεράσουν τα 5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 1 εκατ. ευρώ αφορά στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκού σταθμού, ο οποίος να συνδεθεί στο δίκτυο τον Σεπτέμβριο και θα καλύψει περίπου το 30% των ενεργειακών αναγκών της μονάδας στη Ριτσώνα.
Το 2023, η εταιρεία διατήρησε τον καθαρό δανεισμό της στα επίπεδα του 2022 αλλά επιβαρύνθηκε από την αύξηση του spread δανεισμού στο 4%. Στόχος για το 2024 είναι να «κλειδώσει» χαμηλότερο spread με τις τράπεζες και να μειώσει τον καθαρό της δανεισμό.
Κάλυψη της μετοχής από Eurobank Equities και Euroxx
Σημειώνεται πως η Εurobank Equities ξεκίνησε κάλυψη για τη μετοχή τον περασμένο Μάρτιο δίνοντας τιμή στόχο τα 3 ευρώ (2,42 ευρώ τρέχουσα) και σύσταση για αγορά. Όπως σημειώνεται στην έκθεσή της, η Παπουτσάνης είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές σαπουνιών στην Ευρώπη (και ο μοναδικός στην Ελλάδα), άνω του 55% των πωλήσεων της εταιρείας προέρχονται από το εξωτερικό και κυρίως την Ευρώπη, ενώ το επιχειρηματικό μοντέλο βασίζεται στην προσφορά υψηλής ποιότητας προϊόντων βασισμένων σε φυσικά συστατικά σε προσιτές τιμές, με ιδιαίτερη έμφαση στη βιωσιμότητα.
Ακολούθησε η Εuroxx με τιμή-στόχο στα 3,6 ευρώ διαβλέποντας περιθώριο ανόδου 48% από τα τρέχοντα επίπεδα της μετοχής. Η χρηματιστηριακή σημειώνει ότι το ισχυρό brand του ομίλου και η επενδυτική στρατηγική της τελευταίας τετραετίας, διαμορφώνουν ελκυστικές προοπτικές.
ΠΗΓΗ: businessdaily.gr