Αν και το 2023 ήταν μία χρονιά – πρόκληση για τη βελγική αλυσίδα ειδών αρτοποιείου και καφέ «Le Pain Quotidien», με το βρετανικό τμήμα του ομίλου να μπαίνει σε διαδικασία εκκαθάρισης, η εταιρεία συνέχισε να επεκτείνεται σε άλλες περιοχές του κόσμου, μεταξύ των οποίων η Ελλάδα.
Το κατάστημα της Αθήνας άνοιξε τις πόρτες του στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς, καθιστώντας την Ελλάδα την τέταρτη νέα αγορά, στην οποία εισήλθε η εταιρεία μέσα στο 2023 (μαζί με Λουξεμβούργο, Ουρουγουάη και Μαρόκο).
«Δεν πρόκειται μόνο για το άνοιγμα ενός ακόμα καταστήματος. Πρόκειται για το ότι μεταφέρουμε το πάθος μας για το χειροποίητο ψωμί και το υγιεινό φαγητό στην όμορφη πόλη της Αθήνας για να μοιραστούμε ένα κομμάτι των χειροποίητων προϊόντων μας με κάθε επισκέπτη που περνάει από τις πόρτες μας», έγραψε η εταιρεία σε ανάρτηση στο Linkedin.
Η αλυσίδα «Le Pain Quotidien» λειτουργεί 210 καταστήματα σε 21 χώρες, με το Βέλγιο, την Αργεντινή, τις ΗΠΑ και το Μεξικό μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών του. Με την κατανάλωση καφέ και σνακ να καταγράφουν δυναμική ανάπτυξη, στηριζόμενες από τη σταθερά ανοδική πορεία του τουρισμού, η Ελλάδα μπήκε «στο ραντάρ» διεθνών αλυσίδων εστίασης και καφέ.
Αφίξεις από την Ιταλία
Η ιταλική αλυσίδα 12oz μετρά ήδη δύο καταστήματα στην καρδιά της Αθήνας. Το πρώτο, στη σκιά της Ακρόπολης, άνοιξε τον Μάιο του 2023 και έναν μήνα μετά ακολούθησε το κατάστημα της Ομόνοιας. Γεννημένη το 2015 στο Μιλάνο, η 12oz διαθέτει δική της πατενταρισμένη τεχνολογία για την προετοιμασία μέρους των ροφημάτων που προσφέρει στο μενού της σε λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα.
Τα σχέδιά της περιλαμβάνουν ένα επιθετικό πρόγραμμα επέκτασης εντός και εκτός Ιταλίας, με την Ελλάδα να αποτελεί τον πρώτο σταθμό της διεθνούς πορείας της. Σε συνεργασία με την ελληνική Foodrinco Group, η ιταλική αλυσίδα προγραμματίζει να ανοίξει συνολικά 50 καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία, Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία έως το 2028.
Το πρώτο κατάστημα της ιταλικής 12oz εκτός ιταλικών συνόρων άνοιξε στην Αθήνα
Η επίσης ιταλική Cafè Barbera άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2023. Στόχος της Cafè Barbera είναι να εξαπλώσει το «mini store concept» της εταιρείας στην Ευρώπη, σε σημεία με υψηλή επισκεψιμότητα, όπως εμπορικά κέντρα, πανεπιστήμια, χώροι γραφείων, αεροδρόμια και σταθμοί μετρό. «Αυτή η επέκταση σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της εταιρείας, φέρνοντας τις πλούσιες γεύσεις και παραδόσεις του ιταλικού καφέ και της ιταλικής κουζίνας στη ζωντανή πόλη της Αθήνας.
Το κατάστημα της Αθήνας σηματοδοτεί επίσης το πρώτο Café Barbera Mini, έναν περιεκτικό χώρο 25-50τμ που στοχεύει στην προβολή της πλήρους σειράς προϊόντων της αλυσίδας Café Barbera», αναφέρει η εταιρεία στην ιστοσελίδα της. «Το κατάστημα στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, θα λειτουργήσει ως επιχειρηματικό μοντέλο για τη νέα στρατηγική της εταιρείας», δήλωσε ο Elio Barbera, διευθύνων σύμβουλος της Café Barbera, στην ιστοσελίδα του World Coffee Portal.
«Η ανάπτυξή μας στην Ευρώπη θα επικεντρωθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ελλάδα, τις οποίες έχουμε προσδιορίσει ως γόνιμες αγορές για την επέκταση της ιδέας μας». Η αλυσίδα σχεδιάζει να ανοίξει «πολλαπλά μίνι καταστήματα» σε όλη την Αθήνα τα επόμενα τρία χρόνια. Το κατάστημα της Αθήνας αποτελεί την τέταρτη διεθνή αγορά όπου εισήλθε η Cafè Barbera τους τελευταίους 12 μήνες.
Το κατάστημα της ιταλικής Café Barbera στην Αθήνα θα αποτελέσει οδηγό για την ανάπτυξη ανάλογων μίνι καταστημάτων σε ξένες αγορές
Κάνοντας την αρχή από το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, η Pret A Manger έχει στόχο να αποτελεί σταθμό Ελλήνων και ξένων επιβατών σε τέσσερα συνολικά αεροδρόμια της Ελλάδας μέσα στο 2024. Καταστήματα της αλυσίδας προβλέπεται να ανοίξουν επίσης στα αεροδρόμια Μυκόνου, Κω και Ζακύνθου.
Η βρετανική αλυσίδα φρέσκων σνακ και οργανικών ροφημάτων, που έχει παρουσία σε 16 χώρες, πραγματοποιεί μια επιθετική πολιτική εξάπλωσης που, μόνο μέσα στο 2023, έφερε νέα καταστήματα από το Μιλάνο και το Λουξεμβούργο έως τη Βομβάη, ανεβάζοντας σε 700 τα καταστήματά της ανά την υφήλιο. Οι διεθνείς πωλήσεις αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 20% των εσόδων της Pret.
Σε συνεργασία με την Fraport Greece και την SSP Hellas, η Pret A Manger δεσμεύτηκε να συνεργαστεί με ντόπιους παραγωγούς και να εισάγει μέρος της ελληνικής γαστρονομίας στο μενού της. «Είμαστε ενθουσιασμένοι που φέρνουμε το brand Pret στην Ελλάδα. Η ελληνική κουζίνα είναι διάσημη σε όλο τον κόσμο για τα πολλά αγαπημένα της τοπικά πιάτα, πολλά από τα οποία έχουν εμπνεύσει τα προϊόντα που προσφέρουμε στο Pret», δήλωσε ο Πάνος Χρήστου, chief executive officer της Pret A Manger.
Σταθερή ζήτηση
Παρά την πίεση από την αύξηση του κόστους ζωής, η αγορά του καφέ αναμένεται να συνεχίσει να αναπτύσσεται στην Ελλάδα, στηριζόμενη και τα εκατομμύρια επισκεπτών που φτάνουν στη χώρα. Έρευνα του παγκόσμιου δικτύου ερευνών World Coffee Portal δείχνει ότι η Ελλάδα ήταν μεταξύ των 14 ευρωπαϊκών αγορών που διατήρησαν θετική ανάπτυξη του κλάδου την περίοδο της πανδημίας, το 2020.
Το πρώτο κατάστημα και η ομάδα της Pain Quotidien στην Αθήνα
Το 2021, η αγορά επώνυμων καφέ διατήρησε τη θετική της τροχιά, σημειώνοντας αύξηση 3,6% ξεπερνώντας τα 1.900 καταστήματα. Η Ελλάδα έχει παράγει μερικές από τις πιο σημαντικές επώνυμες αλυσίδες καφέ στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων των Coffee Island, Gregory’s, Mikel Coffee Company και CoffeeLab.
Σύμφωνα με την Ελληνική Ένωση Καφέ, οι Έλληνες καταναλώνουν 40.000 τόνους καφέ τον χρόνο, με το 40% να καταναλώνεται εκτός σπιτιού, ενώ ο Παγκόσμιος Οργανισμός Καφέ κατατάσσει την Ελλάδα στην 17η θέση παγκοσμίως σε κατανάλωση καφέ, με κατά κεφαλήν κατανάλωση 5,4 κιλά ετησίως. Σε έρευνα της Κάπα Research για την Ελληνική Ένωση Καφέ, καταγράφηκε ότι 8 στους 10 πολίτες πίνουν καφέ καθημερινά (84%), ενώ το 53% των ερωτηθέντων δεν έχει σκεφτεί ποτέ να κόψει τον καφέ.
Πηγή newmoney.gr