Ψηφιακές λύσεις και νέες συμφωνίες με μεγάλα ονόματα για τα ΕΛΤΑ
Κοντά σε τέσσερις νέες συμφωνίες με μεγάλα διεθνή ονόματα του λιανεμπορίου για την παράδοση των εμπορευμάτων τους στην Ελλάδα, στα πρότυπα της συνεργασίας με την Amazon, βρίσκονται τα ΕΛΤΑ, αξιοποιώντας την πανελλαδική κάλυψη του ομίλου αλλά και τις νέες αυτοματοποιημένες υπηρεσίες διαλογής δεμάτων που μπήκαν πρόσφατα σε λειτουργία.
Στο Κέντρο Διαλογής των Ελληνικών Ταχυδρομείων στο Κρυονέρι βρίσκεται ήδη σε λειτουργία το νέο ρομποτικό σύστημα διαλογής του ομίλου, με 55 mini robots που δίνουν την δυνατότητα εξυπηρέτησης 3.000 δεμάτων την ώρα, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί η β’ φάση της επένδυσης με την προσθήκη ακόμη 70 mini robots, τα οποία θα ανεβάσουν τη δυνατότητα διαχείρισης σε 7.000 δέματα την ώρα ή 165.000 δέματα την ημέρα.
Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γιώργος Κωνσταντόπουλος κατά την παρουσίαση του νέου συστήματος διαλογής η επένδυση αυτή, ύψους περίπου 1 εκατ. ευρώ, εξοικονομεί περίπου 2 εκατ. ευρώ για τον όμιλο κάθε χρόνο. Ακόμη, κάνει δυνατή την παράδοση δεμάτων όχι απλά την επόμενη ημέρα αλλά ακόμη και νωρίτερα, καθώς υπερπενταπλασιάζεται η δυνατότητα διαχείρισης του ομίλου.
Η Amazon και οι επόμενες συμφωνίες
Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντόπουλο, πέρα από την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων οι νέες δυνατότητες που προσφέρει το ρομποτικό σύστημα διαλογής επιτρέπουν στα ΕΛΤΑ να προχωρούν σε συμφωνίες, όπως αυτή που έκλεισε στα τέλη της προηγούμενης άνοιξης με την Amazon για τη διανομή των αντικειμένων που αποστέλλει στην Ελλάδα.
“Χωρίς το νέο ρομποτικό σύστημα η συμφωνία με την Amazon δεν θα μας συνέφερε γιατί θα καλούμασταν να πληρώσουμε σε ρήτρες λόγω καθυστερήσεων στις παραδόσεις περισσότερα από τα έσοδα που θα είχαμε”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής των ΕΛΤΑ.
Ο ίδιος μάλιστα αποκάλυψε πως τα ΕΛΤΑ βρίσκονται κοντά στην υπογραφή αντίστοιχων συμφωνιών με άλλες μεγάλες διεθνείς εμπορικές αλυσίδες. Σύμφωνα με πληροφορίες ο όμιλος βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τέσσερις πολυεθνικές εταιρείες στο χώρο της ένδυσης και της υπόδησης για την παράδοση των προϊόντων τους στους Έλληνες καταναλωτές.
“Η εμπιστοσύνη κορυφαίων εταιρειών του παγκόσμιου e-commerce, όπως η Amazon, αλλά και μια σειρά από νέες συμφωνίες που θα ανακοινώσουμε πολύ σύντομα, έχουν δώσει μια διεθνούς επιπέδου ψήφο εμπιστοσύνης στον όμιλο των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Παράλληλα, όμως λειτουργούν και ως ένδειξη ότι κινούμαστε στην σωστή κατεύθυνση”, υπογράμμισε ο κ. Κωνσταντόπουλος.
Πέρα όμως από τη διαλογή, το πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ περιλαμβάνει και άλλες υπηρεσίες που αφορούν την διανομή και την υποστήριξη του ” last mile”.
H πρώτη νέα υπηρεσία θα είναι ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος. “Ταχυδρόμοι και διανομείς θα είναι εφοδιασμένοι με συσκευές PDA ενσωματωμένη λειτουργία πληρωμών POS (tap & pay), οι οποίες θα επικοινωνούν με την mobile εφαρμογή του πελάτη για ανέπαφες αποστολές. Με τον τρόπο αυτό, εκτός από τη διαχείριση της ταχυδρομικής αποστολής, θα μπορούν να εισπράττουν, να πληρώνουν, ή να αντιπαραβάλλουν οποιαδήποτε παραγγελία, λογαριασμό, ή υπηρεσία “, ανέφερε ο κ. Κωνσταντόπουλος.
Για τους πελάτες, η ίδια mobile εφαρμογή θα προσφέρει real-time ενημέρωση για κάθε διακίνηση, με έξυπνο σύστημα σκαναρίσματος και αναγνώριση εικόνας για την πραγματοποίηση όλων των δυνατών συναλλαγών. Για τις παραλαβές θα συνδυάζεται με ηχητική ή και αναδυόμενη ειδοποίηση για αλλαγές στο δρομολόγιο, ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη παρακολούθηση, ενώ θα δείχνει σε πραγματικό χρόνο το στίγμα του διανομέα.
Η δεύτερη υπηρεσία που θα παρουσιαστεί το επόμενο διάστημα, αφορά τις ειδικές θήκες αυτόματης παραλαβής (Smart Lockers) που θα εγκατασταθούν στα καταστήματα των ΕΛΤΑ. Ο πελάτης των ΕΛΤΑ θα μπορεί να παραδίδει και να παραλαμβάνει την αλληλογραφία ή το δέμα του 24 ώρες το 24 ώρα από τα ντουλάπια τα οποία θα ανοίγουν με ειδικό κωδικό. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα πρώτα ντουλάπια πρόκειται να εγκατασταθούν δοκιμαστικά σε επιλεγμένα καταστήματα μέσα στους επόμενους μήνες.
“Αυτό που διαμορφώνουμε μέσα από την ψηφιοποίηση και το πρόγραμμα του μετασχηματισμού μας, αφορά μια ολιστική επαναπροσέγγιση της εξυπηρέτησης. Μια νέα “ψηφιακή εποχή” που θα συνδυάζει την καθολική κάλυψη της επικράτειας, με 1600 σημεία εξυπηρέτησης, ταχύτερες διαδικασίες αλλά και νέες ψηφιακές λειτουργίες, με εφαρμογές που θα συνοδεύουν κάθε βήμα της λειτουργίας μας”, τόνισε ο διευθύνων των ΕΛΤΑ.
Πηγή: capital.gr