«Δεν χρειάζεται να γίνονται εξετάσεις εισαγωγής σε όλα τα τμήματα… Μόνο για λίγες σχολές χρειάζεται να γίνονται εξετάσεις εισαγωγής. Σε αυτές, η εισαγωγή θα γίνεται με κριτήρια, στην διαμόρφωση των οποίων θα συμμετάσχουν και τα ΑΕΙ», δήλωσε ο κ. Λιάκος, σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο «στο Κόκκινο». Ανέφερε, ακόμη, ότι το λύκειο πρέπει να «αναπνεύσει» και να έχει τρεις βασικούς άξονες: α) την ανθρωπιστική παιδεία, τη φιλοσοφία και την πολιτική, β) τη μελέτη της επιστήμης, του περιβάλλοντος και του σώματος και γ) την τέχνη και τον πολιτισμό.
Ο πρόεδρος της επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, καθηγητής Αντώνης Λιάκος, πρότεινε ουσιαστικά την ελεύθερη είσοδο στα ΑΕΙ και ΤΕΙ που έχουν χαμηλή ζήτηση.
Παράλληλα, ο πρόεδρος της επιτροπής Εθνικού Διαλόγου τόνισε ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι αναγκαία, χωρίς όμως να υπάρχει τιμωρητικό πνεύμα και απειλή απόλυσης. Τόνισε, ωστόσο, ότι θα πρέπει το πλαίσιο να αυστηροποιηθεί ως προς τους «κοπανατζήδες» και τους «αδιάφορους» εκπαιδευτικούς. Εν τω μεταξύ, ξεκίνησε χθες και τυπικά ο εθνικός διάλογος για την Παιδεία στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη να δέχεται επικρίσεις διότι θα καταθέσει εκτός διαλόγου κρίσιμα νομοσχέδια για τα ΑΕΙ, την έρευνα και την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης. Η συνεδρίαση της επιτροπής ολοκληρώθηκε μέσα σε μία ώρα, με την αντιπολίτευση να είναι αρνητική. Ενδεικτικά, ο τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας, Θεόδωρος Φορτσάκης έχει χαρακτηρίσει τον διάλογο «προβληματικό», ως προς τη διασφάλιση της αντικειμενικότητας των εργασιών της Επιτροπής Διαλόγου.
με πληροφορίες από Ημερησία
Από την πλευρά του, πάντως, ο κ. Φίλης εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία του εθνικού διαλόγου, λέγοντας ότι η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να δεσμευτεί «πολιτικά» για την κοινή κατάληξη του διαλόγου. «Επιδιώκουμε συμφωνία, αλλά αυτό έχει να κάνει και με τη συμπεριφορά των υπολοίπων πολιτικών δυνάμεων», τόνισε.