Γράφει ο Κωνσταντίνος Μπαλτάς
Επίθεση κατά των ιδιωτικοποιήσεων εξαπέλυσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξη που παραχώρησε, χθες, στην ΕΡΤ1, παρά την εντολή του πρωθυπουργού στα κυβερνητικά στελέχη για φειδώ όσον αφορά στις δημόσιες τοποθετήσεις τους.
Σχετικά με την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι “θα κλάψουμε”, καθώς οι ιδιωτικοποιήσεις στηρίζονται σε ένα μοντέλο που “δεν πιστεύουμε”.
Μάλιστα τόνισε ότι η λογική ιδιωτικοποίησης για τα αεροδρόμια “δεν είναι η πιο συμφέρουσα” και έκανε λόγο για προσπάθεια να βελτιωθούν οι όροι στη σύμβαση παραχώρησης ύψους 1,23 δισ. ευρώ.
Παρά τις δηλώσεις του, ο ίδιος τόνισε ότι δεν πρόκειται να υπάρξει αθέτηση συμφωνιών όσον αφορά τις ιδιωτικοποιήσεις, καθώς αυτές αποτελούν μέρος της συμφωνίας που θα οδηγήσει στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και στη διευθέτηση του χρέους, όπως αναφέρει το capital.
Το capital κατέγραψε όλη τη συνομιλία του υπουργού με τον δημοσιογράφο και σας την παρουσιάζω εδώ:
-Δημοσιογράφος: […] Είχατε πει το Σεπτέμβρη το θυμάμαι σε μια συνέντευξη που είχατε δώσει στο “Real F.M.” ότι ευχόσασταν να μην τελεσφορήσει τελικά ο διαγωνισμός για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μάλιστα είχατε πει ότι “… αν οι ανάδοχοι του διαγωνισμού θέλουν να αποχωρήσουν, δε θα κλάψουμε κιόλας”. Τώρα που φαίνεται να προχωράει ο διαγωνισμός […] θα κλάψουμε;
-Χ. Σπίρτζης: “Θα κλάψουμε! Και θα σας πω και γιατί θα κλάψουμε. Γιατί έχει επιβληθεί στη χώρα να προχωρήσουν εννιά ιδιωτικοποιήσεις, αυτές οι ιδιωτικοποιήσεις όπως έχουν προγραμματιστεί να προχωρήσουν είναι από την προηγούμενη κυβέρνηση οι διαγωνισμοί και οι όροι, δεν είναι ένα μοντέλο που το πιστεύουμε, είναι όμως μέσα στη συμφωνία της χώρας και είμαστε υποχρεωμένοι μέχρι κεραίας να την ακολουθήσουμε.
Δεν είμαστε ευτυχισμένοι γι’ αυτό, δεν είναι το μοντέλο που πιστεύουμε ότι πρέπει να γίνει η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Δεν υπάρχουν αντίστοιχα μοντέλα στην Ευρώπη για την αξιοποίηση των αεροδρομίων. Είναι μια άλλη λογική που υπάρχει και στη Μεγάλη Βρετανία, ανά χώρα υπάρχει μια άλλη λογική, αλλά η δική μας είναι μια λογική που κατά τη γνώμη μου δεν είναι συμφέρουσα -δεν είναι η πιο συμφέρουσα καλύτερα- για την αξιοποίηση των αεροδρομίων.
Έχουμε συναντηθεί με το ΤΑΙΠΕΔ που είναι ο αρμόδιος φορέας, έχουμε πει τις ενστάσεις που υπάρχουν για το διαγωνισμό για να βελτιωθούν κάποιοι όροι στο σχέδιο σύμβασης που υπάρχει. […] Και από τη συνάντηση που έγινε και με τη Fraport πολλοί από αυτούς τους όρους γίνονται και αποδεκτοί.
[…] Εγώ δεν υπάρχει περίπτωση ούτε να κρατήσω κάτι κρυφό απέναντι στην κοινή γνώμη και στον ελληνικό λαό, ούτε να σταματήσω να διατυπώνω την αμφιβολία μου για το πόσο συμφέρουν αυτά τα μοντέλα ιδιωτικοποιήσεων που έχει ξεκινήσει και ολοκληρώνει το ΤΑΙΠΕΔ. Δεν είναι μόνο τα αεροδρόμια, είναι και οι υπόλοιποι διαγωνισμοί που έχει το ΤΑΙΠΕΔ.
Από εκεί και πέρα όταν προσπαθούμε να αποφύγουμε το χειρότερο σενάριο για τη χώρα, όταν έχει γίνει μια συμφωνία και παίζονται στο επόμενο διάστημα δυο πολύ μεγάλα ζητήματα για τη χώρα και τον ελληνικό λαό για να τελειώσει πλέον η κρίση που βιώνουμε όλοι, δεν είναι δυνατό σε τέτοια θέματα που είναι η συμφωνία, να βάλουμε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων αθέτηση συμφωνιών. Παίζεται το θέμα της ανακεφαλαιοποίησης των Τραπεζών, παίζεται το θέμα της αναδιάρθρωσης του χρέους, είναι πάρα πολύ σημαντικά θέματα για όλους μας, για όλο τον ελληνικό λαό, για να σταματήσει όλο αυτό που ζούμε επτά χρόνια”.