Το National Mall στην Ουάσινγκτον είναι ευρέως γνωστό για την αμφιλεγόμενη επιλογή μνημείων που φιλοξενεί. Χαρακτηριζόμενος από τη συλλογή εθνικών μνημείων και τα επιβλητικά κτήρια της Ομοσπονδίας, ο χώρος έχει ιστορικά δεχθεί αναρίθμητες κριτικές για την εμμονή του σε αποικιοκρατική εικονογραφία. Όντας χώρος για συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας – την ερμηνεία της αοιδού Marian Anderson την Κυριακή του Πάσχα το 1939, την Πορεία στην Ουάσινγκτον για Δουλειές και Ελευθερία το 1963, την Poor People’s Campaign το 1968, τη Longest Walk του American Indian Movement το 1978 και την παρουσίαση του AIDS Memorial Quilt το 1996 -, υπήρξε αλλά και ακόμη είναι χώρος όπου οι πολίτες οραματίζονται αλλαγή. Ανταποκρινόμενο στην ιστορία αποκλεισμών που διακρίνει τον χώρο, το Trust for the National Mall κάλεσε τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό για δημόσια τέχνη Monument Lab να συνεπιμεληθεί την «Beyond Granite: Pulling Together», μια υπαίθρια έκθεση που ρίχνει φως στις πολλές ανείπωτες ιστορίες που απουσιάζουν από το εθνικό πάρκο (https://www.instagram.com/p/CwF8bnDoaZ7/).
Έως τις 18 Σεπτεμβρίου, παρουσιάζονται εκεί έξι «πρωτότυπα μνημείων» από τους καλλιτέχνες Tiffany Chung, Derrick Adams, Wendy Red Star, Ashon Crawley, vanessa german και Paul Ramírez Jonas. Τα προσωρινά μνημεία θέτουν σε εθνική πλατφόρμα αγνοημένες ιστορίες με βαθιές ρίζες στην ιστορία των ΗΠΑ· ο Paul Farber, ιδρυτής του Monument Lab, είπε ότι ήταν σημαντικό να δουλέψει με καλλιτέχνες που ήταν σε θέση «να αξιοποιήσουν ιστορίες που είναι παρούσες στο National Mall και σε αυτά τα έργα να ανοίξουν νέα δυνατότητα».
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Hyperallergic, ένας εκ των συμμετεχόντων καλλιτεχνών, ο Paul Ramírez Jonas είπε: «Νομίζω ότι ένα μνημείο είναι κατά έναν τρόπο βίαιο επειδή χαράσσει τον δημόσιο χώρο με μόνιμες ιδέες. Οπότε πώς μπορεί ένα μνημείο να απορροφά πάντα νέες ιστορίες και αφηγήσεις;» Για να απαντήσει αυτό το ερώτημα, ο πολυμεσικός καλλιτέχνης δημιούργησε τον διαδραστικό πύργο με καμπάνες «Let Freedom Ring» (https://www.instagram.com/p/CwAlXZ7OsQT/). Στην από χάλυβα και ορείχαλκο δομή, 32 αυτοματοποιημένες καμπάνες παίζουν το «My Country ‘Tis of Thee», ένα από τα τραγούδια που είπε η αξέχαστη κοντράλτο Marian Anderson στο Lincoln Memorial το 1939, αφότου της απαγορεύτηκε να τραγουδήσει στο Constitution Hall επειδή ήταν Μαύρη. Το τραγούδι παίζεται ολόκληρο εκτός από την τελευταία νότα, την οποία καλείται να προσθέσει το κοινό κρούοντας μια καμπάνα βάρους 272 κιλών.
Στον σύνδεσμο https://monumentlab.com/projects/national-mall-project, τα έργα της έκθεσης «Beyond Granite: Pulling Together».