Ο μεγαλύτερος γρίφος για τους αναλυτές που προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν τα στοιχεία από το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών είναι μέχρι σήμερα η ανάφλεξη που έχει καταγραφεί σε βίντεο μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.
Το σημείο όπου εντοπίζεται ότι ξεκινάει η φωτιά είναι μεταξύ της πρώτης θέσης και του κυλικείου και μετά στο βαγόνι 2, όπου οι φλόγες καίνε για περίπου 20 με 25 λεπτά.
Με δεδομένο ότι μόλις πέρσι τον Σεπτέμβριο συστάθηκε η Επιτροπή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, η σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη αρχικά ερευνήθηκε ως τροχαίο, με αποτέλεσμα να μη γίνουν οι απαραίτητες μετρήσεις και αναλύσεις ουσιών από τον τόπο του συμβάντος αμέσως μετά τη σύγκρουση.
Είχε ήδη περάσει ένας μήνας όταν οι τεχνικοί σύμβουλοι των οικογενειών των θυμάτων μαζί με τη Χημική Υπηρεσία Λάρισας πήραν δείγματα από τον τόπο της τραγωδίας στα οποία το Γενικό Χημείο του Κράτους στην έκθεσή του, που έχει συμπεριληφθεί στη δικογραφία, αποκάλυπτε ότι είχε εντοπιστεί η ουσία ξυλόλιο.
Η ουσία αυτή χρησιμοποιείται στη χημική βιομηχανία, αλλά και στη νόθευση καυσίμων, και οι πραγματογνώμονες των οικογενειών επιμένουν να διερευνηθεί από τη Δικαιοσύνη το ενδεχόμενο το εμπορικό τρένο να μετέφερε διαλύτες, καθώς το λαθρεμπόριό τους είναι ευρέως διαδεδομένο.
Επτά μήνες μετά
Με καθυστέρηση επτά μηνών από την πρώτη αυτοψία της 29ης Μαρτίου, στις 25 Οκτωβρίου 2023, οι τεχνικοί σύμβουλοι των οικογενειών, που επέμεναν για την έρευνα αυτή, μαζί με τους ειδικούς της Χημικής Υπηρεσίας Λάρισας επέστρεψαν στον τόπο του δυστυχήματος για νέο δειγματοληπτικό έλεγχο.
Τη δεύτερη φορά η έρευνα έγινε στο σημείο του δυστυχήματος με σκαπτικό μηχάνημα που αφαίρεσε το τσιμέντο με το οποίο καλύφθηκε η περιοχή μετά τη σύγκρουση. Λήφθηκαν όμως δείγματα και από τα ίδια επτά σημεία όπου είχε ανιχνευτεί ξυλόλιο, το οποίο δεν εντοπίστηκε ξανά. Αυτό αποδεικνύει, σύμφωνα με τους τεχνικούς συμβούλους, ότι δεν πρόκειται για μόνιμο φαινόμενο, όπως ρύπανση του περιβάλλοντος, για την οποία είχε γίνει λόγος, γιατί σε αυτήν την περίπτωση θα έπρεπε πάντα να ανιχνεύεται ξυλόλιο στην περιοχή. Αντίθετα, φαίνεται ότι η ύποπτη ουσία βρισκόταν εκεί μόνο μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Η δεύτερη αυτή έρευνα είχε επεκταθεί και στα συντρίμμια των αμαξοστοιχιών που φυλάσσονται στην περιοχή Κουλούρι, όπου είχε εντοπιστεί με καθυστέρηση και βιολογικό υλικό επιβατών. Λόγω του μεγάλου διαστήματος που μεσολάβησε, ωστόσο, δεν στάθηκε δυνατό να ταυτοποιηθούν τα ευρήματα με τη μέθοδο του DNA.
Πηγή eleftherostypos.gr