Η Αθήνα περιλαμβάνεται για πρώτη φορά στο top10 των ευρωπαϊκών πόλεων με το υψηλότερο ενδιαφέρον για ξενοδοχειακές επενδύσεις στην Ευρώπη το 2024, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της διεθνούς εταιρείας συμβούλων ακινήτων CBRE. Σημειώνεται ότι η CBRE είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στις υπηρεσίες και τις επενδύσεις σε εμπορικά ακίνητα, έχοντας ένα δίκτυο με 130.000 επαγγελματίες (συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων της Turner & Townsend) σε περισσότερες από 100 χώρες.
Η Αθήνα, λοιπόν, σύμφωνα με την έρευνα “2024 European Hotel Investor Intentions Survey” της CBRE έρχεται 9η προτιμώμενη πόλη στη γηραιά ήπειρο για τους επενδυτές σε ξενοδοχεία, με πρώτη το Λονδίνο. Στη δεύτερη θέση ανέβηκε η Μαδρίτη, προσπερνώντας το Παρίσι, που κατέβηκε στην τρίτη θέση.
Ακολουθούν: Η Ρώμη (4η), Άμστερνταμ (5η θέση), Βαρκελώνη (6η) Δουβλίνο (7η), Μιλάνο (8η), Αθήνα (9η) και Βερολίνο (10η).
Τα βασικά ευρήματα από την έρευνα είναι:
Πάνω από το 90% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι θα διατηρήσουν ή θα αυξήσουν τις επενδύσεις τους σε ξενοδοχεία το 2024. Λόγω της ανθεκτικής εμπορικής τους απόδοσης, οι ξενοδοχειακές επενδύσεις εμπνέουν υψηλότερη επενδυτική εμπιστοσύνη, σε σύγκριση με άλλους τομείς ακινήτων.
Περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο θέμα, το κόστος του κεφαλαίου αναδεικνύεται ως η κύρια πρόκληση για τους επενδυτές ξενοδοχείων το 2024. Αυτό οφείλεται κυρίως στα επιτόκια, τα οποία έχουν αυξηθεί για να αντιμετωπίσουν τον πληθωρισμό. Το κόστος εργασίας, μια άλλη πληθωριστική ανησυχία, κατατάσσεται ως το δεύτερο πιο σημαντικό ζήτημα. Επιπλέον, πάνω από το 80% των ερωτηθέντων αντιλαμβάνονται τη γεωπολιτική ως παράγοντα που θα επηρεάσει τις επενδύσεις στην Ευρώπη.
Οι επενδυτές στρέφονται όλο και περισσότερο σε στρατηγικές προστιθέμενης αξίας, με έμφαση στην επανατοποθέτησή τους σε ευκαιρίες. Τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία είναι σε ζήτηση και αποτελούν προτεραιότητα για το 36% των ερωτηθέντων. Μεταξύ των Ευρωπαίων επενδυτών, τα soft brands ξεπερνούν τα ξενοδοχεία που συνδέονται άμεσα με τα παγκόσμια brands, ενώ τα ξενοδοχεία πλήρους εξυπηρέτησης παραμένουν δημοφιλή
Ενώ η ζήτηση για θέρετρα παραμένει ισχυρή, τα ξενοδοχεία που βρίσκονται σε κεντρικές επιχειρηματικές περιοχές προηγούνται πλέον όσον αφορά τη δημοτικότητα.
Οι πόλεις-πύλες συνεχίζουν να κυριαρχούν ως οι προτιμώμενοι προορισμοί. Το Λονδίνο διατήρησε την πρώτη του θέση ενώ η Μαδρίτη έχει ανεβεί σε δημοτικότητα. Η Αθήνα μπήκε στο top 10, αποδεικνύοντας την ισχυρή θέση της Ελλάδας στην αγορά τα τελευταία πέντε χρόνια.
Η Ευρώπη, υπογραμμίζεται στην έρευνα, θα παραμείνει ελκυστικός επενδυτικός προορισμός, προοπτική που ενισχύεται από την διαρκή αύξηση των διεθνών επισκεπτών σε βασικούς τουριστικούς κόμβους και πόλεις-πύλες. Την τελευταία δεκαετία, η Ευρώπη αντιπροσωπεύει σταθερά περισσότερο από το ήμισυ του συνόλου των παγκόσμιων διεθνών ταξιδιών, μια τάση που αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω το 2024 και μετά.
tornonews