Ο χάρτης του λιανικού εμπορίου, βοηθούσης της οικονομικής κρίσης αλλάζει ριζικά κι ο μεγάλος αριθμός λειτουργίας των καταστημάτων τίθεται σε προφανή κίνδυνο. Πού εισόδημα να στηρίξει τα χιλιάδες μικρομεσαία καταστήματα…Η οικονομική δυσπραγία οδηγεί τους καταναλωτές σε επαναπροσδιορισμό του τρόπου με τον οποίο πλέον μπορούν να εξυπηρετήσουν τις βασικές ανάγκες τους. Στο πλαίσιο των γενικότερων αλλαγών στις προτιμήσεις τους εντάσσεται και η σταδιακή στροφή προς τα μεγάλα εμπορικά κέντρα, τα οποία επισκέπτονται όλο και περισσότεροι καταναλωτές.
Στο πλαίσιο του συνεδρίου “Shopping Destinations Forum. Retail, Sponsorships & Entertainment Strategies for enriched customer experiences”, παρουσιάστηκε μια ενδιαφέρουσα έρευνα της Focus Bari.
Σύμφωνα με αυτήν, τέσσερις στους δέκα ερωτηθέντες καταναλωτές (ποσοστό 38%) δήλωσαν ότι επισκέφθηκαν τουλάχιστον ένα εμπορικό κέντρο τον τελευταίο μήνα και ποσοστό 47% πραγματοποίησε τουλάχιστον μία αγορά.
Ποσοστό 23% των ερωτηθέντων πραγματοποιεί αγορές σε εμπορικά κέντρα, 22% σε μεμονωμένα καταστήματα και 55% και στα δύο.
Στα πλεονεκτήματα των εμπορικών κέντρων περιλαμβάνεται η μεγάλη ποικιλία καταστημάτων μέσα σε έναν χώρο (71%) ενώ ένας στους δύο δηλώνει ότι περνά ευχάριστα ακόμα και αν δεν πραγματοποιήσει αγορές.
Στα μειονεκτήματα των εμπορικών κέντρων, οι καταναλωτές αναφέρουν την προσβασιμότητα με αυτοκίνητο (51%), την τυπική απρόσωπη σχέση (40%) και το γεγονός ότι παρασύρονται σε αγορές (52%).
Στα κριτήρια βάσει των οποίων επιλέγει ο καταναλωτής το εμπορικό κέντρο που θα επισκεφθεί περιλαμβάνεται η ποικιλία των καταστημάτων (61%), πόσο κοντά είναι στο σπίτι του (53%), οι προσφορές στα προϊόντα (35%) και οι τιμές (49%).