Από την άνοιξη, παραμονές εκλογών, αναμένεται να ξαναπιάσουν δουλειά τα εργοτάξια στους νέους αυτοκινητοδρόμους που “επανεκκινήθηκαν” μόνο σε ότι αφορά τα διόδια και τις αποζημιώσεις προς τους κατασκευαστές.
Μάλιστα, οι νέες συμβάσεις προβλέπουν ότι το δημόσιο θα πληρώσει το 60% του κόστους αντί του 30% που προβλεπόταν αρχικά ενώ, σε αντίθεση με το αρχικό σχέδιο θα εγγυηθεί και τα δάνεια των ιδιωτών απο τις τράπεζες, καλύπτοντας ουσιαστικά το 90% του συνολικού κόστους. Κι όλα αυτά ενώ πλέον το δημόσιο παραιτείται απο κάθε δικαίωμα επί των εισπράξεων διοδίων.
Οι εταιρείες έλαβαν συνολικά 2,2 δισ. ευρώ ως αποζημίωση για καθυστερήσεις και προβλήματα την υπαιτιότητα των οποίων αποδέχτηκε το δημόσιο και ξεκίνησαν ήδη την εφαρμογή των νέων τιμών διοδίων, χωρίς όμως να ξεκινήσουν παράλληλα και τα έργα.
Το χαρακτηριστικό μάλιστα ειναι ότι οι τσουχτερές αυξήσεις έγιναν στα τμήματα των δρόμων που δεν απαιτούνται πλέον μεγάλα έργα, όπως η Νέα Οδός που διαχειρίζεται το τμήμα Αθήνα-Σκάρφεια Φθιώτιδας. Απο τα διόδια αυτού του τμήματος, η κοινοπραξία την οποία ηγείται η εταιρεία ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, συμφερόντων Περιστέρη, θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή της Ιόνιας Οδού. Ακόμη, αυξήσεις επήλθαν και στο τμήμα Μαλιακός-Εγνατία (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) στo οποίο leader ειναι η γερμανική Hochtief όπου το μόνο μεγάλο έργο που απομένει ειναι η διέλευση των Τεμπών η κατασκευή όμως της οποίας δεν εντάσσεται στην σύμβαση και χρηματοδοτείται απο το ΠΔΕ ως δημόσιο έργο.
Αντιθέτως, στην Ολυμπία Οδό στην οποία ηγείται ο όμιλος Ελάκτωρ, συμφερόντων Μπόμπολα, επήλθαν μειώσεις. Εδώ θα χρειαστεί να κατασκευαστούν έργα σε μήκος 160 χλμ. περίπου, τα οποία αναμένεται να ξεκινήσουν στους επόμενους μήνες.