Μια καινοτόμα εφαρμογή που αναμένεται να προσφέρει την καλύτερη διαφήμιση στα ελληνικά προϊόντα και κουζίνα θα κάνει σύντομα την εμφάνισή της στα smartphones.
Το νέο application προγραμματιστών της Google αναμένεται να παρουσιαστεί επισήμως στην έκθεση Τροφίμων και Ποτών DETROP, η οποία θα πραγματοποιηθεί από τις 14 έως τις 16 Μαρτίου στο Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο Helexpo Maroussi.
H Κοινότητα των προγραμματιστών της Google (GDG Thessaloniki), μέσω αυτής της εφαρμογής έχει σκοπό να χαρτογραφήσει τα προϊόντα που παράγει η γη μας με την βοήθεια ενός χάρτη. Ο ψηφιακός χάρτης θα περιέχει την «γαστρονομική» κουλτούρα της κάθε περιοχής και στοιχεία της παράδοσης.
«Για πρώτη φορά, η τεχνολογία και η καινοτομία κάνουν «δυναμική παρέμβαση» σε μια ελληνική έκθεση Τροφίμων και Ποτών, όπως είναι η DETROP, διευρύνοντας με τέτοιο τρόπο το πεδίο ανάπτυξης και προώθησης των προϊόντων», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-HELEXPO Κυριάκος Ποζρικίδης
Το μεγάλο αυτό εγχείρημα θέλει να προωθήσει παντός είδους προϊόντα της Ελληνικής Κληρονομιάς μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα του. Ακόμη δίνει την δυνατότητα σε όλους τους χρήστες να επιλέξουν μία από τις κατηγορίες και να αναζητήσουν τους παραγωγούς που δραστηριοποιούνται σε κάθε πόλη, για παράδειγμα σε τομείς όπως ζυθοποιία, αμπελώνες, εστιατόρια, καφετέριες, παντοπωλεία, γαλακτοκομία, αγορές τροφίμων, οπωρώνες, ξενοδοχειακές μονάδες και πανδοχεία.
Η πρωτοποριακή ιδέα βασίζεται σε Google Maps APIs και δίνει την ευχέρεια στον χρήστη να προσθέσει τα δεδομένα που επιθυμεί. «Πρόκειται για Open Linked Data, μια μέθοδο με την οποία δημοσιεύονται ανοιχτά δομημένα δεδομένα, ώστε να είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους και να είναι πιο χρήσιμα. Χτίζεται πάνω σε βασικές τεχνολογίες του διαδικτύου, οι οποίες δεν σταματούν στο να υπηρετήσουν μόνο τον αναγνώστη της ιστοσελίδας, αλλά επεκτείνονται στο να διανείμουν αυτά τα δεδομένα, ώστε να διαβαστούν αυτόματα από τους υπολογιστές. Αυτό επιτρέπει δεδομένα από διαφορετικές πηγές να συνδέονται. Έτσι, παρέχεται στον χρήστη η δυνατότητα να αντλήσει από μια αναζήτηση πλουσιότερες και περισσότερες πληροφορίες που σχετίζονται με αυτήν» ανέφερε ο Ιδρυτής του GDG Thessaloniki, Παναγιώτης Τζίνης, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Με αυτόν τον τρόπο, η βάση δεδομένων θα μπορεί να εμπλουτίζεται συνεχώς ακόμη και από Πανεπιστημιακούς φορείς, κρατικούς και εκπαιδευτικούς, και να αξιοποιηθεί ως ένα «εργαλείο εξωστρέφειας». Ακόμη η κοινότητα των προγραμματιστών τόνισε πως η προσφορά της τεχνογνωσίας, που θα παρέχει, είναι ικανή να βοηθήσει στην ανάπτυξη, από την οποία πάσχει η ελληνική κοινωνία και να καλύψει τυχόν ανάγκες της κάθε περιοχής. Ωστόσο, ένα ακόμη πλεονέκτημα που θα προσφέρει ο ψηφιακός χάρτης είναι η ανεύρεση περιοχών, όπου θα μπορούσε να γίνει μία επένδυση.
Η νέα πρωτοπόρα εφαρμογή του GDG Thessaloniki διαθέτει σύγχρονες μεθόδους τεχνολογικής εξέλιξης και την καθιστά προσβάσιμη για όλες τις συσκευές, ανεξάρτητα από το λειτουργικό σύστημα που διαθέτει ο καθένας.