Αύξηση του μεριδίου των ελληνικών προϊόντων στις πωλήσεις των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, παρατηρείται την τελευταία τριετία. Την τριετία της κρίσης, όπου τα χαστούκια δεξιά και αριστερά, οδήγησαν τον Έλληνα καταναλωτή στο να αρχίσει να προτιμά (εκτιμά) τα προϊόντα που η χώρα παράγει.
Στοιχεία έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών δείχνουν ότι το μερίδιο των ελληνικών προϊόντων έχει αυξηθεί κατά περίπου 5%, από 55-56% σε 60-61%. Μάλιστα όταν ρωτήθηκαν καταναλωτές για το αν επιλέγουν περισσότερα ελληνικά προϊόντα προκειμένου να στηρίξουν την ελληνική οικονομία, το 77% απάντησε θετικά και μόνο το 10% απάντησε αρνητικά.
Από τις 18 κατηγορίες που εξετάστηκαν ενδελεχώς οι 14 παρουσιάζουν αύξηση της «ελληνικότητας» με σημαντικότερη άνοδο να καταγράφεται στις υποκατηγορίες: αναψυκτικά και χυμοί, γαλακτοκομικά, γλυκά και σνακ, είδη προσωπικής υγιεινής, οινοπνευματώδη ποτά, οπωροκηπευτικά, καθαριστικά οικίας και κατεψυγμένα τρόφιμα. Σε αυτή την εξέλιξη σημαντικό ρόλο έχει και η αύξηση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, η πλειοψηφία των οποίων παράγεται στην Ελλάδα.
Η εξέλιξη αυτή επηρεάζει αναπόφευκτα και την Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία που προσφέρει ο κλάδος στην Εθνική Οικονομία και στη σύνθεση του ΑΕΠ. Από την σχετική μακροοικονομική ανάλυση προκύπτει ότι η αύξηση της Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας του κλάδου λόγω αυτής της αλλαγής στη σύνθεση των πωλήσεων εκτιμάται σε 225 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε ποσοστιαία αύξηση 1,95%. Η συνολική συμβολή του κλάδου του λιανεμπορίου τροφίμων στην εθνική οικονομία εκτιμάται για το 2012 σε 11,7 δις Ευρώ.
Οι εθελοντικές δράσεις “από καρδιάς” της Mondelez υποστηρίζουν την ΜΚΟ PRAKSIS