Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για να τεθεί στο τέλος Απριλίου σε εμπορική λειτουργία το FSRU Αλεξανδρούπολης, η πρώτη πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου της χώρας.
Έχει ολοκληρωθεί ήδη η σύνδεση του FSRU με το εθνικό σύστημα μεταφοράς αερίου, ενώ θα ακολουθήσουν οι τελευταίες και τελικές δοκιμές για να μπορέσει να τεθεί σε εμπορική λειτουργία στις 30 Απριλίου.
Το ελληνικό σύστημα θα τροφοδοτείται ετησίως με περίπου 45.000 MWh φυσικού αερίου που αντιστοιχεί σε 1,5 bcm το χρόνο ή με το 27% της συνολικής ετήσιας δυναμικότητας αεριοποίησης του σταθμού.
Με το έργο η Αλεξανδρούπολη μετατρέπεται σε ενεργειακός κόμβος, κάτι που προκύπτει και από το γεγονός ότι έχει ήδη δεσμευθεί σε μακροχρόνια βάση το 80% της δυναμικότητας του τερματικού σταθμού από 13 διαφορετικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, μεταξύ των οποίων και ελληνικών, ενώ υπάρχει ενδιαφέρον και για το υπόλοιπο της δυναμικότητας από νέες εταιρείες.
Μέτοχοι του FSRU που ανήκει στην εταιρεία Gastrade είναι η κυρία Ελμίνα Κοπελούζου (20%), η Gaslog (20%), η ΔΕΠΑ Εμπορίας (20%), ο ΔΕΣΦΑ (20%) και η Bulgartransgaz (Διαχειριστής Μεταφοράς Φυσικού Αερίου της Βουλγαρίας) (20%).
Υπενθυμίζεται ότι το «Αλεξανδρούπολις», που αποτελεί την πρώτη πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου της χώρας, αγκυροβόλησε ανοιχτά στην περιοχή στις 17 Δεκεμβρίου και η πρόσδεσή του ολοκληρώθηκε στις 23 του ίδιου μήνα. Είχε αποπλεύσει από το αγκυροβόλιο της Σιγκαπούρης στις 26 Νοεμβρίου, αφού πρώτα ολοκλήρωσε μια σχεδόν 10μηνη μετατροπή. Ακολούθησε η σύνδεση με τον κεντρικό αγωγό φυσικού αερίου από τον ΔΕΣΦΑ, που άνοιξε τον δρόμο για την έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας.
Το έργο
Η υποδομή αποτελείται από μία πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου, που θα είναι μόνιμα αγκυροβολημένη 17,6 χλμ. νοτιοδυτικά του λιμένα της Αλεξανδρούπολης. ‘Έχει αποθηκευτική ικανότητα LNG έως και 170.000 κυβ. μέτρα και δυναμικότητα αεριοποίησης 22,7 εκ. κ.μ. ημερησίως (8,3 δισ. κ.μ. ετησίως).
Πρόκειται για ένα έργο που θα προάγει την τοπική οικονομία και τον τομέα της απασχόλησης, αλλά πρωτίστως θα επαναπροσδιορίσει το στίγμα της πόλης στον παγκόσμιο χάρτη, ως κρίσιμο κόμβο για την ενεργειακή ασφάλεια ολόκληρης της Κεντρικής και ΝΑ Ευρώπης.
Παράλληλα, θα αποτελέσει ένα ακόμη σημαντικό πυλώνα εθνικής ασφαλείας για την Θράκη, εφόσον εντάσσεται στη διεθνή και ευρωπαϊκή στρατηγική για διαφοροποίηση και ανεξαρτητοποίηση των πηγών και των δρόμων μεταφοράς ενέργειας από τα ιστορικά μονοπώλια.
Το έργο έχει συγχρηματοδοτηθεί από πόρους του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ενωσης μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020.
Πηγή ypodomes.com