Στη δυναμική της ανάπτυξη τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε χώρες του εξωτερικού, με το βλέμμα πάντοτε στραμμένο στην ενίσχυση της γκάμας των προϊόντων της, επικεντρώνεται η εταιρεία Σαπλάι ΑΕ, ευρέως γνωστή ως Coffee Island.
Στη σκιά, μάλιστα, πληθώρας προκλήσεων η εταιρεία δηλώνει χρηματοοικονομικά υγιής, ακολουθώντας «ένα σοφό και λεπτομερές επιχειρηματικό και οικονομικό σχέδιο αντιμετώπισης κινδύνων με πλάνο προληπτικών μέτρων». Παράλληλα, αναζητά, επιλέγει και επενδύει διαρκώς σε νέες αγορές, νέα κανάλια παρουσίας και διανομής, καθώς και σε νέα προϊόντα, με στόχο να εξομαλύνει τις τυχόν μεταβολές στο μείγμα των πωλήσεών της.
Για την κάλυψη δε των αναγκών κεφαλαίου κίνησης και ανάπτυξης της επιχειρηματικής της δραστηριότητας, η Coffee Island εντός του 2023 προχώρησε στη σύναψη δανείου ύψους 1,50 εκατ. ευρώ.
Πού δρομολογούνται επενδύσεις 1,36 εκατ. ευρώ
Όπως επισημαίνεται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας που καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ, στο μέτωπο των επενδύσεων, η Coffee Island, μετά την ένταξη φακέλου που υπέβαλε για τη χρηματοδότηση επένδυσής της ύψους 2,771 εκατ. ευρώ μέσω του Αναπτυξιακού Νόμου, προέβη μέχρι το τέλος του 2022 σε υλοποίηση επενδύσεων συνολικού ύψους 940 χιλ. ευρώ, ενώ για το τρέχον έτος 2023 το ποσό αυτό έχει μέχρι τώρα φτάσει στα 1,36 εκατ. ευρώ, καλύπτοντας το 49% του συνολικού έργου, χωρίς να έχει υπάρξει κάποια χρηματοδοτική υποστήριξη για αυτό.
Οι επενδύσεις αυτές αφορούν στην επέκταση, τεχνολογική αναβάθμιση, εισαγωγή αυτοματισμών στις μονάδες παραγωγής καφέ, καθώς και στον εκσυγχρονισμό όλων των παραγωγικών δομών για να εξυπηρετούνται οι διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες του δικτύου και των άλλων καναλιών πώλησης των προϊόντων.
Στο προσκήνιο ήρθε και ο εκσυγχρονισμός των αποθηκών, όπου σήμερα φυλάσσονται επαρκείς ποσότητες πρώτων υλών και εμπορευμάτων. Καθώς κρίθηκε απαραίτητο να υπάρξουν επιπλέον χώροι αποθήκευσης, το 2022 η εταιρεία προχώρησε στην επέκταση του συμβολαίου μίσθωσης, αυξάνοντας τον συνολικό χώρο αποθήκευσης.
«Στόχος των επενδύσεων είναι αφενός να εξασφαλιστεί και διατηρηθεί η βέλτιστη ποιότητα προϊόντων τρόφιμου και αφετέρου να κρατηθεί συνολικά το κόστος παραγωγής σε χαμηλά επίπεδα, εξασφαλίζοντας ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα στη λειτουργία των επιχειρήσεων του δικτύου franchising», αναφέρει η διοίκηση.
Παράλληλα, η εταιρεία δρομολόγησε επενδύσεις σε απαραίτητο υλικοτεχνικό και software εξοπλισμό, για να υποστηριχθεί σωστά και απρόσκοπτα η τηλεργασία και η διαρκής υποστήριξη του δικτύου συνεργατών. Ταυτόχρονα συνέχισε τις επενδύσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη των δικών της ψηφιακών καναλιών πώλησης. Το συνολικό κόστος αυτών στη χρήση του 2022 ανήλθε σε 369 χιλ ευρώ. Για το 2023 η εταιρεία συνεχίζει την ίδια πολιτική επενδύσεων, έχοντας καταβάλει ήδη στο πρώτο οκτάμηνο συνολικό ποσό ύψους 225 χιλ. ευρώ.
Αξίζει να αναφερθεί πως οι επενδύσεις σε εξοπλισμό πληροφορικής και δικτύων, σε τηλεπικοινωνιακές υποδομές, συστήματα τηλεδιασκέψεων και στην ασφάλεια των δικτύων και πληροφοριακών συστημάτων τα τελευταία πέντε χρόνια ξεπερνούν τα 1,65 εκατ. ευρώ.
Κοντά στα 35 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών
Σύμφωνα με τη διοίκηση, η Coffee Island το 2022 «κατόρθωσε, παρά την υψηλότατη εντατικοποίηση του ανταγωνισμού σε όλα τα πεδία και κανάλια πώλησης, να διατηρήσει τα ήδη εξαιρετικά υψηλά μερίδια που κατείχε στην αγορά». Ο κύκλος εργασιών μειώθηκε κατά 5,7% και διαμορφώθηκε στα 34,72 εκατ. ευρώ από 36,82 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ το κόστος πωλήσεων ανήλθε στα 24,19 εκατ. ευρώ έναντι 24,39 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση.
«Η προσήλωσή μας να δημιουργούμε προστιθέμενη αξία σε όλο το δίκτυο και την εφοδιαστική αλυσίδα της μεγάλης οικογένειας που δημιουργεί και αναπτύσσει η εταιρεία μας και η φιλοσοφία του δίκαιου επιχειρείν, οδήγησε όλες τις αποφάσεις μας, στην βέλτιστη κατανομή του συνόλου των δαπανών και εξόδων ώστε αφενός αυτές να είναι απολύτως παραγωγικές μεγιστοποιώντας την απόδοσή τους αλλά αφετέρου να ωφεληθούν όλοι στην βιώσιμη λειτουργία τους (δίκτυο συνεργατών – προμηθευτές).
Τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας ανήλθαν σε 3,45 εκατ. ευρώ από 2,99 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ τα έξοδα διάθεσης σε 6,10 εκατ. ευρώ έναντι 5,83 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση. Τα προ φόρων κέρδη μειώθηκαν στο ποσό των 1,95 εκατ. ευρώ από 3,65 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα, ενώ τα μετά φόρων κέρδη υποχώρησαν το 2022 στα 1,50 εκατ. ευρώ έναντι 2,89 εκατ. ευρώ το 2021.
Στο μεταξύ, το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει στην προσεχή τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή κερδών βάσει των προβλέψεων του καταστατικού της εταιρείας ποσού ύψους 550.000 ευρώ.
Η στρατηγική που ακολουθήθηκε την περασμένη χρονιά
Σύμφωνα πάντα με τη διοίκηση «κύρια στρατηγική απόφασή μας για το 2022, που αποτυπώνεται και στον κύκλο εργασιών και στα αποτελέσματα, ήταν αφενός η βελτίωση της μικτής κερδοφορίας των συνεργατών – καταστημάτων του δικτύου με στόχο την αντοχή τους στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον και αφετέρου η διατήρηση ελκυστικών τιμοκαταλόγων προς τον τελικό καταναλωτή με στόχο τη διατήρηση των ηγετικών μας μεριδίων στην αγορά».
Συγκεκριμένα το σχέδιο περιλάμβανε τις εξής δράσεις:
– Απορρόφηση του μεγαλύτερου μέρους των αυξήσεων στο κόστος των προϊόντων αλλά κυρίως των εμπορευσίμων προς το δίκτυο.
– Προωθητικές ενέργειες πωλήσεων προς τον τελικό καταναλωτή, το κόστος των οποίων κάλυψε κατά το μεγαλύτερο μέρος η εταιρεία.
– Αξιοποιώντας τη διαπραγματευτική δύναμη του Direct Trade (άμεση συνεργασία) και τις μακροχρόνιες σχέσεις με φάρμες καφέ σε όλο τον κόσμο, η εταιρεία κατάφερε παρά τις δυσκολίες και ανακατατάξεις στην αλυσίδα της διακίνησης που επέβαλε η πανδημία, να προμηθευτεί το σύνολο των αναγκαίων ποσοτήτων πρώτων υλών σε τιμές που ικανοποιούσαν όλα τα συμβαλλόμενα μέρη.
– Από την ολοκλήρωση των επενδύσεων της εταιρείας σε υπερσύγχρονες δομές αποθήκευσης και διακίνησης και παράλληλα την ένταση λειτουργίας εντός των εγκαταστάσεων, της εγκεκριμένης φορολογικής αποθήκης, περιορίστηκαν τα κοστολόγια που αφορούν στις δαπάνες Logistics, τόσο των αγορών σε εσωτερικό και εξωτερικό, όσο και των υλικών προς τα καταστήματα της αλυσίδας.
Εκλεκτά… χαρμάνια καφέ εδώ και 24 χρόνια
Η Coffee Island ξεκίνησε το 1999 από την Πάτρα και πλέον διανύει την τρίτη δεκαετία της ζωής της ως μια από τις κορυφαίες αλυσίδες καφεστίασης στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Το δίκτυο των καταστημάτων της απλώνεται σε 50 νομούς και 114 πόλεις της Ελλάδας αλλά και σε 55 σημεία στο εξωτερικό, ενώ τα προϊόντα καφεκοπτείου διατίθενται και στο οργανωμένο λιανεμπόριο.
Η εταιρεία υποστηρίζει την άμεση συνεργασία με παραγωγούς ή συνεταιρισμούς στις χώρες παραγωγής καφέ και διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις επεξεργασίας καφέ και αποθήκευσης, όπου επεξεργάζονται και καβουρδίζονται 1.400 τόνοι καφέ τον χρόνο. Απασχολεί 225 εργαζόμενους, συνεργάζεται με 513 επιχειρηματίες μέσω συστήματος δικαιόχρησης, ενώ στο δίκτυό της εργάζονται πάνω από 3.500 εκπαιδευμένοι barista και διανομείς.
Το 2022 η εταιρεία συνέχισε την τροφοδοσία του δικτύου των καταστημάτων που συνεργάζεται τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, ενώ στο τέλος της χρήσης ο συνολικός αριθμός των τροφοδοτούμενων καταστημάτων ανήλθε σε 480. Ταυτόχρονα, συνέχισε να τροφοδοτεί καταστήματα της αλυσίδας σε Ελλάδα, Κύπρο, Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδά, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ελβετία καθώς και στις νέες αγορές της Ρουμανίας και της Αιγύπτου.
Ο όγκος εργασιών της εταιρείας προέρχεται από τις αγορές του εξωτερικού κατά περίπου 6% και κατά 94% από την Ελλάδα, όπου παραμένει ο φυσικός χώρος ανάπτυξης των εργασιών της.
Πηγή insider.gr