Η τιμή της βενζίνης ξέφυγε και πλέον ένα λίτρο κοστίζει πάνω από 1,85 ευρώ ανά λίτρο στις περισσότερες περιοχές της χώρας ενώ στα νησιά έχει ήδη σπάσει και το φράγμα των 2 ευρώ ανά λίτρο.
Το πετρέλαιο κίνησης κοστίζει πάνω από 1,6 ευρώ ενώ το υγραέριο έσπασε και το φράγμα του ενός ευρώ στα περισσότερα πρατήρια της χώρας.
Ο οδηγός βλέπει το κόστος της μετακίνησης με ΙΧ να εκτοξεύεται και ανησυχεί για την εξέλιξη της δαπάνης το επόμενο χρονικό διάστημα. Η προφανής λύση της ηλεκτροκίνησης προϋποθέτει μεγάλη επένδυση για την αντικατάσταση του αυτοκινήτου ενώ η χαμηλή τιμή μετακίνησης διασφαλίζεται αν η φόρτιση γίνεται στο σπίτι ώστε η χρέωση να είναι σχετικά συγκρατημένη (σ.σ δεδομένου ότι και η τιμή της κιλοβατώρας του ρεύματος έχει ξεφύγει φτάνοντας ακόμη και στα 0,3 ευρώ ανά κιλοβατώρα αν η κατανάλωση του σπιτιού ξεπερνά τις 300 κιλοβατώρες ανά μήνα).
Εφικτή λύση άμεσης μείωσης του κόστους μετακίνησης με ΙΧ η οποία προϋποθέτει μικρή “επένδυση” και γρήγορη απόσβεση, παραμένει στην δεδομένη χρονική συγκυρία η υγραεριοκίνηση. Το κόστος μετατροπής του οχήματος διαμορφώνεται στα 800-1100 ευρώ ανά μοντέλο ενώ το κόστος μετακίνησης μπορεί να πέσει και κάτω από τα 0,1 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Αυτό σημαίνει ότι για ένα όχημα που διανύει 15.000 χιλιόμετρα τον χρόνο, η απόσβεση μπορεί να γίνει και σε ένα 12μηνο.
Ιδού και το χαρακτηριστικό παράδειγμα. Το βενζινοκίνητο όχημα απαιτεί περίπου 8 λίτρα για να διανύσει 100 χιλιόμετρα. Με την τιμή του λίτρου στα 1,85 ευρώ, αυτό σημαίνει 0,15 ευρώ ανά χιλιόμετρο ή περίπου 2220 ευρώ τον χρόνο. Η μετατροπή σε υγραέριο κοστίζει 800 ευρώ στο συγκεκριμένο όχημα.
Η κατανάλωση υγραερίου διαμορφώνεται στα 9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (σ.σ λίγο παραπάνω για να συνυπολογιστεί ότι στην υγραεριοκίνηση απαιτείται και η κατανάλωση λίγης αμόλυβδης). Όμως ένα λίτρο υγραερίου κοστίζει 1,05 ευρώ δηλαδή 80 λεπτά φθηνότερα σε σχέση με την αμόλυβδη.
Αυτό σημαίνει ότι το κόστος ανά χιλιόμετρο πέφτει στα 0,09 ευρώ και ο ετήσιος λογαρασμός στα 1.420 ευρώ. Δηλαδή γίνεται εξοικονόμηση περίπου 800 ευρώ τον χρόνο. Αυτά τα χρήματα καλύπτουν το κόστος της επένδυσης για την μετατροπή του οχήματος και από τον 2ο χρόνο αρχίζουν τα κέρδη.
Για οχήματα που καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο, το κέρδος είναι ακόμη μεγαλύτερο. Έτσι αν το βενζινοκίνητο χρειάζεται 10 λίτρα για να διανύσει 100 χιλιόμετρα, το όφελος για τα 15.000 χιλιόμετρα διαμορφώνεται στα 1000- ευρώ ετησίως αντί για τα 800 ευρώ υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι οι τιμές των καυσίμων παραμένουν στα επίπεδα που είναι και σήμερα.