Την αλλαγή του τρόπου που διδάσκεται η ιστορία στα σχολεία προτείνει επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) στο Υπουργείο Παιδείας. Η εν λόγω πρόταση αποσκοπεί να ισχύσει από το 2018-2019 και αφορά σε γενική αλλαγή τόσο των βιβλίων, όσο και της διδασκαλίας.
Η χρήση ψηφιακών εργαλείων αλλά και περισσότερων πηγών θεωρείται αναγκαία για τη διδασκαλία του μαθήματος, σύμφωνα με την εισήγηση του ΙΕΠ, ενώ παράλληλα οι ώρες που χρησιμοποιούνται για τη διδασκαλία της ιστορίας στα σχολεία κρίνονται λίγες.
Το ΙΕΠ θεωρεί ότι θα έπρεπε να δοθεί μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε κοινωνικά ζητήματα, όπως είναι το προσφυγικό, στα πλαίσια της ιστορίας και λιγότερο σε στρατιωτικά γεγονότα. Όσον αφορά τη διεθνή ιστορία, κατά το Ινστιτούτο, οφείλει να γίνει εμπλουτισμός της ύλης με συμβάντα που ξεφεύγουν από τον Δυτικό Κόσμο, όπως είναι η πτώση Κομμουνιστικών Καθεστώτων και ο Ψυχρός Πόλεμος.
Σχετικά με τις ώρες διδασκαλίας, προτείνεται αύξηση κατά μία ώρα στις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου, με εξαίρεση της Γ’ Λυκείου. Οι “επαναλήψεις” στους ιστορικούς κύκλους, όπως στην αρχαία, στην μεσαιωνική και νεότερη εποχή πρέπει να λάβουν τέλος, ενώ παράλληλα με την κοινωνική πτυχή της ιστορίας πρέπει να δοθεί βάση και στην οικονομική. Το ΙΕΠ, στα πλαίσια αυτά, τονίζει ότι είναι βασικό η διδασκαλία της ιστορίας να συνδυαστεί και με επισκέψεις σε μουσεία και ιστορικούς χώρους.