Με μία νέα νομοθετική πρωτοβουλία που παρουσίασε το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών προχωρούμε σε μια σημαντική παρέμβαση προκειμένου να ενισχύσουμε την αποτελεσματικότητα των εταιρειών του Δημοσίου και να βελτιώσουμε την εξυπηρέτηση εκατομμυρίων πολιτών. Μιλάω, φυσικά για τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας του Υπερταμείου και τον ανασχεδιασμό 8 θυγατρικών που λειτουργούν υπό την ομπρέλα του.
Από τις εταιρείες των συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ) έως τα ΕΛΤΑ (και ΕΛΤΑ Courier) και άλλες (βλ. ΔΕΘ-Helexpo, ΟΚΑΑ, ΚΑΘ, ΓΑΙΑΟΣΕ, Ελληνικές Αλυκές & ΑΕΔΙΚ) η λειτουργία τους αναμορφώνεται και έρχεται στο σήμερα. Αυτό δεν θα γίνει με πειραματισμούς. Αντιθέτως. Έχουμε οδηγό στην μεγάλη αυτή μεταρρύθμιση το επιτυχημένο μοντέλο της ΔΕΗ. Όπως συνέβη με τη ΔΕΗ, που από μία εταιρεία στο χείλος της καταστροφής βρέθηκε να αποτελεί πλέον – δικαίως – ένα ξεχωριστό success story, έτσι και οι 8 αυτές θυγατρικές θα περάσουν σε μία νέα εποχή που θα χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερη ευελιξία και φυσικά, περισσότερη, αποτελεσματικότητα στο έργο τους. Με πιο απλά λόγια, κατά το μοντέλο εξυγίανσης και εκσυγχρονισμού της ΔΕΗ, φέρνουμε και στις εταιρείες αυτές 5 ουσιαστικές αλλαγές:
- Παρέχουμε τη δυνατότητα πρόσληψης στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα με απλή διαδικασία και κάνουμε τη θητεία των στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα 4ετή, από 3ετή σήμερα, με δυνατότητα ανανέωσης άπαξ.
- Διασφαλίζουμε απόλυτη ευελιξία στις αμοιβές των στελεχών των ΕΛΤΑ και των υπολοίπων φορέων εκτός Γενικής Κυβέρνησης, ενώ στις θυγατρικές εντός Γενικής Κυβέρνησης (π.χ. συγκοινωνίες) οι αμοιβές θα είναι σύμφωνα με το πρότυπο του ΕΦΚΑ.
- Κάνουμε πιο ευέλικτες τις διαδικασίες προσλήψεων του προσωπικού τους, με έλεγχο νομιμότητας της προκήρυξης από το Α.Σ.Ε.Π. εντός 10 ημερών και συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών για την πιο αποτελεσματική διεξαγωγή της διαδικασίας.
- Κάνουμε πιο ευέλικτη την διαδικασία των προμηθειών.
- Βάζουμε τέλος στη συμμετοχή συνδικαλιστών στα πειθαρχικά συμβούλια.
Ο στόχος πίσω από αυτούς τους σχεδιασμούς είναι αφενός η εύρυθμη λειτουργία των ίδιων των επιχειρήσεων αλλά κυρίως ο αντίκτυπος που θα έχει στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών. Τι πετυχαίνουμε στην πράξη; Για παράδειγμα, μειώνουμε τους απαιτούμενους χρόνους και πετυχαίνουμε ταχύτερες προμήθειες για ανταλλακτικά στα τρένα και τα λεωφορεία, γρηγορότερες προσλήψεις για οδηγούς και μηχανικούς στα μέσα μαζικής μεταφοράς και καλύτερη εξυπηρέτηση από τα ελληνικά ταχυδρομεία και τις υπόλοιπες επιχειρήσεις.
Πρόκειται για παρεμβάσεις κοινής λογικής που απαντάνε σε αυτό που ζητάνε οι ίδιοι οι πολίτες: περισσότερη αποτελεσματικότητα και μεγαλύτερη ταχύτητα στις μεταρρυθμίσεις. Και είμαστε έτοιμοι να κριθούμε για αυτό. Γνωρίζουμε καλά πως οι αλλαγές που σχεδιάζουμε δεν γίνονται χωρίς συγκρούσεις με καθιερωμένα «κακώς κείμενα» και πτυχές του βαθέως κράτους που συνεχίζουν να ταλαιπωρούν την κοινωνία μας και να υποσκάπτουν την περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομίας. Αλλά δε θα μείνουμε στα λόγια και στα «ωραία σχέδια». Είμαστε αποφασισμένοι να σηκώσουμε το γάντι, να συγκρουστούμε και να προχωρήσουμε με αυτή τη μεγάλη μεταρρυθμιστική προσπάθεια και να φέρουμε τις εταιρείες αυτές στο σήμερα διασφαλίζοντας το επίπεδο των υπηρεσιών που απαιτούν οι πολίτες της χώρας μας.