Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί ως μια ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία. Ο Διαχειριστής του Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.) – θυγατρική της ΔΕΗ, δημιουργεί έναν «Χάρτη Υποχρεώσεων προς τους Καταναλωτές», ο οποίος περιλαμβάνει δέκα βασικές υπηρεσίες με συγκεκριμένες χρονικές δεσμεύσεις.
Σύμφωνα με την εισήγηση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας ο «χάρτης» σε περίπτωση που δεν τηρηθεί κάποια από τις προθεσμίες αυτές, ο ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. καταβάλλει στον καταναλωτή συγκεκριμένο ποσό, ως οικονομική ρήτρα (αποζημίωση δηλαδή), μετά από αίτηση του καταναλωτή προς την εταιρεία.
Οι δέκα καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των καταναλωτών αφορούν διακοπή και επανασύνδεση μετά από αίτημα, επανασύνδεση μετά από εξόφληση χρέους, τοποθέτηση – σύνδεση μετρητή, μελέτη απλής ηλεκτροδότησης, επέμβαση για τήξη ασφάλειας μετρητή, κατασκευή απλής παροχής ρεύματος, τήρηση συμφωνημένης συνάντησης, απάντηση σε γραπτά αιτήματα-παράπονα χωρίς επίσκεψη, μελέτη ηλεκτροδότησης με δίκτυο και απάντηση σε γραπτά αιτήματα-παράπονα με επίσκεψη.
Η ΡΑΕ θεωρεί ότι η ρήτρα αυτή πρέπει να καταβάλλεται αυτόματα στον πελάτη μέσα σε συγκεκριμένη προθεσμία (π.χ. με πίστωση σε επόμενο λογαριασμό του), χωρίς την απαιτούμενη μέχρι σήμερα υποβολή σχετικής αίτησης από τον καταναλωτή. Τα ποσά της αποζημίωσης, σύμφωνα με τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας μπορούν να διαφοροποιούνται ανά κατηγορία πελατών (π.χ. οικιακών/επαγγελματικών), αλλά και με βάση την αναμενόμενη επίπτωση της αστοχίας της συγκεκριμένης υπηρεσίας.