Επιστολή με την οποία καλεί όλους τους παρόχους να αξιοποιήσουν πιλοτικά το νέο δίκτυο οπτικών ινών απέστειλε η εταιρεία FiberGrid σε όλους τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους. Αποδέκτες της επιστολής της θυγατρικής εταιρείας της ΔΕΗ, με δραστηριότητες στις τηλεπικοινωνίες, ήταν οι εταιρείες ΟΤΕ, Nova, Vodafone και Inalan.
Σύμφωνα με την επιστολή, η πιλοτική χρήση του δικτύου Fiber to the Home (FTTH) της FiberGrid αφορά την αξιοποίηση του δικτύου οπτικών ινών που έχει αναπτύξει η εταιρεία σε οκτώ δήμους της Αττικής. Η προσφορά αφορά τόσο τη μίσθωση σκοτεινής οπτικής ίνας, πάνω στη οποία ο πάροχος λιανικής θα αναπτύξει τη δική του υπηρεσία, όσο και την παροχή υπηρεσίας bitstream μέσω οπτικής ίνας, στην οποία ο πάροχος μπορεί προσφέρει ταχύτητες μετάδοσης έως 2,5 Gbps.
Είναι η υψηλότερη προσφερόμενη ταχύτητα μετάδοσης αυτήν τη στιγμή στη χώρα μας, κάθως οι άλλοι πάροχοι προσφέρουν ταχύτητες 1 Gbps. Για τη FiberGrid αυτό θεωρείται το πρώτο βήμα για να φτάσει στα επόμενα 2-3 χρόνια να προσφέρει ταχύτητες μετάδοσης έως 10 Gbps. Αυτήν την κατεύθυνση έχουν λάβει σχεδόν όλοι οι πάροχοι δικτύου στη χώρα μας, αφού έχουν υποσχεθεί επίσης να προσφέρουν ταχύτητες μετάδοσης έως 10 Gbps.
Η δωρεάν πιλοτική χρήση αφορά περίπου εν δυνάμει 150.000 χρήστες και θα διαρκέσει κάποιους μήνες. Στόχος της FiberGrid είναι ν’ αρχίσει την εμπορική εκμετάλλευση του δικτύου της μέσα στο δ’ τρίμηνο του έτους, όταν οι εν δυνάμει χρήστες του δικτύου θα φτάσουν τις 500.000. Η εταιρεία αναπτύσσει πυρετωδώς το δίκτυο, τόσο σε δήμους της Αττικής (Κηφισιά, Ηλιούπολη κ.λπ.), όσο και εκτός Αθηνών, με έμφαση τα μεγάλα αστικά κέντρα (Θεσσαλονίκη, Πάτρα κ.λπ.).
H πρόταση που έγινε από τη FiberGrid προς τους παρόχους τηλεπικοινωνιών για πιλοτική χρήση του δικτύου της δείχνει μια κλασική συμφωνία χονδρικής, που η θυγατρική της ΔΕΗ θα πουλά τις υποδομές της στους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους κι εκείνοι στη συνέχεια θα τις μεταπωλούν σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Ωστόσο, παράγοντες της αγοράς βλέπουν ότι αργά ή γρήγορα η εταιρεία θα εισέλθει και στη λιανική. Είτε με τη συνεργασία κάποιου παίκτη από το εξωτερικό, είτε εξαγοράζοντας κάποιον παίκτη στη χώρα μας, η εταιρεία θα ξεκινήσει και δραστηριότητες λιανικής. Και αυτόν τον σκοπό εξυπηρετεί η πρόσφατη απόκτηση του Κωτσόβολου, που θα ενδυναμώσει τις λιανικές πωλήσεις τόσο της ΔΕΗ, όσο και της FiberGrid. Το ίδιο έπραξε και ο ΟΤΕ το 2006, αποκτώντας τον Γερμανό, σε πολύ υψηλότερο αντίτιμο (1,3 δισ. ευρώ) απ’ ό,τι η ΔΕΗ σήμερα (200 εκατ. ευρώ).
Πηγή powergame.gr